در مدل رحم اجاره ای بودن دولت روحانی برای رسیدن به دولت اصلاحات حسن صادقلو همان استاندار اجاره ای است که قرار است این سمت را به نفر بعدی یعنی محمود ربیعی تحویل دهد.

آیا صادقلو استاندار اجاره ای اصلاح طلبان است؟

به گزارش گلستان 24، انتصاب محمود ربیعی به عنوان معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری گلستان موجی از تفسیرها و تحلیل ها را در پی داشته و صرفنظر از همه حواشی در مجموعه مدیریت استانی ، این انتصاب فصل نوینی در استان گلستان را در عرصه سیاست استان رقم زده است .

در همین راستا تحلیل های زیادی صورت گرفته که هر کدام محل تامل و بررسی و مداقه می باشد .

1 – بعد از انتصاب صادقلو به عنوان استاندار گلستان اکثر انتصاب های ایشان از شرق استان گلستان و رامیان بوده و طبعا غرب و مرکز استان که یکی از پایگاههای اصلی اصلاح طلبی در استان و کشور به شمار می رود از این موضوع ناراحت بود و لذا همواره به دنبال نیرویی بود که بتواند این توازن را برقرار کند لذا محمود ریبعی بهترین گزینه ای بود که می توانست این تعادل را برقرار کند.

2- محمود ربیعی رئیس ستاد انتخایاتی میرحسین موسوی یکی از سران فتنه در سال 88 بود اما او بعد از اینکه حامیان تندرو موسوی کشور را دچار چالش کردند از آنها فاصله گرفت و با روی کار آمدن دولت روحانی در قالب مجمع مشورتی اصلاح طلبان به دولتمردان نزدیک شد و صبر کرد تا اندکی از دولت بگذرد تا ذهن ها نسبت به نقش او در حوادث سال 88 کمرنگ تر شود .

3- انتخاب محمود ربیعی که قائم مقام مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان گلستان است با افکار صادقلو استاندار گلستان که فعلا در تقابل با مجمع مشورتی اصلاح طلبان است همسویی ندارد لذا برخی صاحب نظران این انتخاب را به نوعی نزدیکی دو طرف و یا باج استاندار به مجمع و یا فشار تندروها بر دکتر صادقلو می دانند.

4- تحلیل مهمتری که در اوایل دولت مطرح بود رحم اجاره ای بودن دولت روحانی برای رسیدن به دولت اصلاحات بود. در این مدل حسن صادقلو استاندار دوران گذار یا همان استاندار اجاره ای اصلاح طلبان بود تا اینکه این سمت به نفر اصلی این گروه برسد . تحلیلگران معتقدند این فرد همان محمود ربیعی است که فعلا چراغ خاموش آمده و کرسی معاونت استانداری گلستان را گرفته و بعد از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار است استاندار گلستان شود.

5 – شادمانی و شعف اصلاح طلبان تندرو و برخی از جوانان حامی آنها نشان می دهد که تحلیل قبلی بیراه نبوده و حلقه گرگان یا همان جریان پان گرگانیسم هیچگاه استاندار غیر گرگانی را بر نمی تابد و معاونت ربیعی را مقدمه ای برای کرسی بزرگتر یعنی استانداری می دانند و این را در برخی جاها به صراحت اعلام کرده اند.

6 – برخی تحلیلگران انتصاب افرادی چون محمود ربیعی در کرسی معاونت استانداری و یا علی اصغر احمدی در کرسی دبیر کلی هلال احمر را فرونشاندن عطش رسیدن به قدرت این افراد عنوان می کنند و سرگرم کردن آنها در این سمتها را به تلاشی برای رهایی از فشارهای هر روزه آنها برای دستیابی به پست و مقام ارزیابی می کنند.

7 – معاونانی که تا کنون در استانداری گلستان بوده اند به نوعی در حلقه انحصارطلبی حسن صادقلو گرفتار بوده اند وبعضی از انها حتی حق امضا نداشته اند و تا کنون مواردی از نارضایتی هر کدام از معاونتها به گوش رسیده است ، حال چگونه دکتر صادقلو می خواهد محمود ربیعی سرکش و سرمست از قدرت را کنترل کند و او که خود را مدعی استانداری گلستان می داند چطور در حلقه انحصاری استاندار تاب خواهد آورد؟

8 - با آمدن ربیعی به استانداری گلستان حلقه این گروه جان تازه تری گرفته و با قدرت بیشتری پیش می رود . افرادی چون فائزه عبداللهی ، علی نصیبی ، علی اصغر فضیلت ، سید جواد قدس علوی تا کنون با فشار این گروه پست گرفته اند و از این به بعد نیز هارمونی لازم را در روند اداره استان خواهند داشت./نیلکوه

ارسال نظر

  • ناشناس
    1

    مرگ بر منافق فتنه گر
    مرگ بر موسوی و رئیس ستادش

آخرین اخبار