چندی پیش زمین هایی به مشمولان طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل در روستای توسکستان واگذار شد و طی قرارداد تنظیمی بین اداره کل منابع طبیعی و دامداران مقرر شد این زمین ها فقط در راستای دامداری و کشاورزی استفاده شود و تفکیک و تغییر کاربری باید مشمول مقررات و مجوزات قانونی باشد، اما متاسفانه در روستای توسکستان همه این زمین ها به ویلا تبدیل شده است.

"ژن خوب تخلف" در برخی مدیران منابع طبیعی بیداد می کند /عدم پیگیری رئیس منابع طبیعی گرگان در امور تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در توسکستان

به گزارش گلستان 24، چندی پیش زمین هایی به مشمولان طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل در روستای توسکستان واگذار شد و طی قرارداد تنظیمی بین اداره کل منابع طبیعی و دامداران مقرر شد این زمین ها فقط در راستای دامداری و کشاورزی استفاده شود و تفکیک و تغییر کاربری باید مشمول مقررات و مجوزات قانونی باشد، اما متاسفانه در روستای توسکستان همه این زمین ها به ویلا تبدیل شده است.

حالا این سوال مطرح می شود که آیا منابع طبیعی شهرستان گرگان برای مقابله با این تخلف  اقدام قانونی هم انجام داده است؟ اگر اقدامی انجام شده و نظارتی بوده پس این ویلاهای سبز ‌شده در این منطقه چطور رشد قارچ گونه داشته اند؟

 شاید هم اقداماتی انجام شده اما به جای نظارت بر عدم تخلف  بیشتر در حوزه آبیاری این زمین ها و پرورش ویلا بوده است؟

شواهدی وجود دارد که  نشان می دهد علی اصغر نیکویی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان نقش مهمی در این تخلف داشته است.

موضوع قابل تامل دیگر برخی تخلفات صورت گرفته در اداره منابع طبیعی شهرستان بندرگز است (تصرف جنگل توسط یک مرغداری در روستای وطنا) که بعد از بررسی ها سررشته تخلفات رخ داده در این شهرستان به نیکویی در زمان ریاست وی بر اداره منابع طبیعی بندرگز می رسد و برخی اقدامات در آن زمان صورت گرفته، گویا ژن تخلف در برخی از مدیران منابع طبیعی بسیار فعال بوده و در هر جایگاه و منصبی استعداد خود را ‌شکوفا می کند.

مدارک و مستنداتی وجود دارد که خبر از عمق تخلفات اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان در زمان ریاست نیکویی می دهد که طی روزهای آینده از همین رسانه به آن ها پرداخت خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار