با هدف کمک به حل و فصل خصومت ؛

پرونده های توهین و تهدید به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع می شود.

ارجاع پرونده های توهین و تهدید به شورای حل اختلاف

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه غیرحضوری با قضات شهرستان گالیکش از آنان خواست : از این پس دعاوی توهین و تهدید را به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع دهند .

هادی هاشمیان با اشاره به حضور تیم های سازشی توانمند در شعب صلحی شورای حل اختلاف استان افزود: اعضای شعب صلحی که بیشتر آن ها از ریش سفیدان و معتمدان هر منطقه هستند می توانند خصومت های طرفین را حل و فصل و صلح و آرامش پایدار بین افراد ایجاد کنند.

وی ادامه داد: صدور رای در پرونده های با موضوع توهین و تهدید به رفع خصومت طرفین کمک چندانی نمی کند و در بسیاری از موارد ، سبب تشدید اختلاف و تشکیل پرونده های جدید در محاکم می شود .

رئیس کل دادگستری گلستان بر استفاده از پابندهای الکترونیک برای محکومان کیفری واجد شرایط هم تاکید کرد و گفت: نظارت الکترونیکی محکومان کیفری یکی از برنامه های قوه قضاییه است و بسترهای استفاده از آن در گلستان هم فراهم شده است.

وی بر پایش پرونده ها پیش از ارجاع به شعب هم تاکید کرد و گفت: پیش از ارجاع، نقص پرونده ها رفع و اتلاف وقت و هزینه مردم جلوگیری شود .

 بازدید مستمر از زندان ، حساسیت بیشتر در صدور قرارهای بازداشت موقت، اولویت رسیدگی به پرونده های مسن و ارتقای کیفیت رسیدگی ها از دیگر توصیه ها به قضات در جلسه امروز بود.

رسولی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان هم در این جلسه از افزایش ابلاغ اینترنتی  اوراق قضایی در گالیکش خبر داد و گفت: پارسال  75 درصد اوراق قضایی در این شهرستان اینترنتی ابلاغ شد  و خوشبختانه این رقم امسال در آذر ماه به 87 درصد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار