مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: برنامه های سوگواره یاس نبوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ستاد مقابله با ویروس کرونا، در دو بخش فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: برنامه های سوگواره یاس نبوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ستاد مقابله با ویروس کرونا، در دو بخش فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، در جمع خبرنگاران استان از برگزاری برنامه های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان خبرداد و اظهار کرد: این برنامه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ستاد مقابله با ویروس کرونا به صورت مجازی و محدود در دو بخش فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه در بقاع متبرکه به صورت مجازی و محدود برگزار می شود، افزود: در این ایام برنامه های متنوع فرهنگی به صورت مجازی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه سوگواره یاس به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی و متناسب با شرایط هر منطقه اجرایی می شود.

وی برگزاری ایام شهادت حضرت زهرا (س) را در جامعه یک ضرورت دانست و ادامه داد : باید توجه داشته باشیم امروز جامعه به اجرای برنامه‌های معنوی مخصوصا در این ایام نیازمند است اما از سوی دیگر، امکان اجرای برنامه با حضور مردم در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد،  به همبن منظور کاروان سوگواران یاس نبوی، از سوی مراکز افق بقاع متبرکه و هیات مذهبی و دستگاههای فرهنگی صورت گرفته تا فضای فاطمیه را برای مناطق مجاور بقاع متبرکه به ارمغان آورند.

سلیمانی فرد صدقه و کمک به مستمندان را یکی از ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت : هرکه می‌خواهد حضرت زهرا (س) را مادر خود بداند و خطاب کند و مهر مادری آن حضرت را گدایی کند، باید تا آنجا که می‌تواند خود را شبیه آن حضرت نماید. رفتار و سلوک اخلاقی حضرت فاطمه (س) را سرلوحه خود قرار دهد و زندگی خود را فاطمی کند.

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم کمک‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان و تاکید رئیس سازمان در خصوص توزیع سبد غذایی بین افراد کم‌برخوردار، افزود: ضروری است اقدامات اجتماعی این ابلاغیه با عنوان تبرکات فاطمی، جهت اجرا در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته و همچون گذشته، با روحیه ای جهادی نسبت به انجام این خدمت ارزشمند گام برداشته شود.

وی طبخ و توزیع غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی از محل موقوفات و کمک خیرین را از برنامه های این اداره کل اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار