اسدی گفت: اگر تجربه سیل را در گذشته در استان گلستان نداشتیم ممکن بود در حوزه مقابله با کرونا با مشکلاتی رو به رو می شدیم.

تجربه سیل به کمک هیئت های مذهبی برای مقابله با کرونا آمد/ تلاش برای تامین بسته های معیشتی برای نیازمندان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی اسدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا خیرانی که در هیئت اطعام دهی داشتند و یا به برنامه های هیئت کمک می کردند برای تامین مایحتاج غذایی مردم نیازمند گام برداشتند و می توان گفت که پیش از آنکه مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی فرمان دهند هیئت های مذهبی در استان گلستان برای دستگیری از نیازمندان در استان پیشگام بودند.

 

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان گلستان ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این ایام در تلاش هستیم که بسته های معیشتی را برای خانواده های نیازمند در ایام ماه مبارک رمضان تامین کنیم.

 

اسدی افزود: بخشی از افرادی که در این ایام عزیزان خود را از دست دادند نیز پیشقدم شدند و  هزینه های مراسم بزرگداشت بستگان خود را به منظور کمک به مردم مستضعف به هیئت های مذهبی اختصاص دادند.

 

وی گفت: حجم کاری که از سوی هیئت ها انجام می شود بسیار وسیع و خوب است و انتظار داریم دستگاه های متولی مثل اوقاف و امور خیریه، بهزیستی و کمیته از مجموعه های مردمی حمایت کنند و از این مجموعه برای رسیدن کمک به دست نیازمندان و معتمدین کمک بگیرند.

 

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان گلستان متذکر شد: کمیته امداد بخشی از نیازمندان و مستضعفان را از قبل به عنوان افراد نیازمند شناسایی کرده است ولی در حال حاضر شرایطی پیش آمده که برخی از خانواده ها به دلیل از دست دادن شغل تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند و انتظار داریم در این مسیر با کمیته امداد هماهنگ تر پیش برویم تا دوگانه کاری نشود.

 

اسدی افزود: در ایام سیل نیز تجربه خوبی هیئت ها داشتند که در دوران کرونا این تجربه موثر بود، در ایام کرونا بچه های هیئتی به میدان مقابله با کرونا آمدند و از ضدعفونی معابر تا دوخت و دوز ماسک پیشقدم شدند.

 

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان گلستان یادآور شد: هیئت های مجازی نیز در این ایام برگزار شد و همچنین در این ایام ادعیه ها از مساجد نیز پخش شد و  هیئت های مذهبی کمپین های مختلفی را به راه انداختند تا مردم در منازل بمانند و زنجیره انتقال ویروس کرونا بشکند.

 

اسدی ابراز داشت: همت و تلاش گروه های جهادی در این ایام خوب بود و منسجم تر شدیم و اگر تجربه سیل را در گذشته در استان گلستان نداشتیم ممکن بود در حوزه مقابله با کرونا با مشکلاتی رو به رو می شدیم و از این سو می بینیم که استان گلستان در مقابله با کرونا پیشگام بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار