راهکارهای کاهش محکومان حبس و اقدامات تربیتی و اصلاحی زندانیان در کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری گلستان بررسی شد .

بررسی راهکارهای اصلاحی محکومان کیفری در گلستان/ تلاش برای کاهش بازگشت دوباره محکومان به زندان

راهکارهای کاهش محکومان حبس و اقدامات تربیتی و اصلاحی زندانیان در کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری گلستان بررسی شد .

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست گفت: یکی از رویکردهای مهم در سند تحول قضایی ، اصلاح مجرمین است تا از بازگشت دوباره آنان به زندان و تکرار جرم در آنان جلوگیری شود .

هادی هاشمیان افزود: تغییر نگاه حبس گرایی در بین مردم  و قضات یکی از کلیدی ترین اقداماتیست که ما در کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان دنبال می کنیم و امیدواریم سایر دستگاه ها نیز در این راستا به ما کمک کنند .

وی ادامه داد: برگزاری نشست های متعدد با قضات محاکم کیفری استان و دادسراها و گفت و گو با قضاتی که آرای حبس بیشتری صادر می کنند از جمله اقدامات دادگستری استان در آن بخش است .

وی ادامه داد: به زودی نشست مشترکی با قضات واحدهای اجرای احکام کیفری و مددکاران زندان های استان  برگزار و در آن راهکارهای اصلاح زندانیان و بازاجتماعی کردن آنان ، بررسی می شود و نتیجه آن برای قضات صادر کننده احکام حبس ارسال می شود تا بر اساس نتایج آن  برای ادامه حبس محکومان تصمیبم گیری شود .

رئیس کل دادگستری گلستان به طرح غربالگری و پایش زندانیان هم اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح که با دستور رئیس قوه قضاییه اجرای آن آغاز شده است قضات برجسته با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده های آنان را بررسی می کنند .

هاشمیان ادامه داد: پس از بررسی پرونده ها و شنیدن خواسته های مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، پرونده آنها برای  انجام مراحل قانونی آزادی از زندان، تکمیل و دستورهای قضایی مورد نیاز صادر می شود .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون 224 متهم و محکوم ،  از زندان آزاد شدند .

محمود اسپانلو معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری گلستان هم در این جلسه  از ظرفیت استان برای استفاده از پابندهای الکترونیک برای زندانیان خبر داد و گفت: زندانیان واجد شرایط به جای زندان در محل زندگی خود تحت نظر قرار می گیرند  .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه  از کاهش ورودی دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با همکاری شورای حل اختلاف پروند های تصادفات به جز  موارد منجر به فوت به شعب شورای حل اختلاف می رود و  در تعامل خوبی که با بیمه ها داریم امکان پرداخت خسارت های افراد در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شده است .

حجت الاسلام سیدحسینی به موضوع کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و به مردم اطمینان داد:   برخورد با اشرار ، اراذل و اوباش، مجرمان خشن و مزاحمان نوامیس مردم سخت گیرانه است و از تخفیف مجازات برای آنان خبری نیست .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار