فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از تداوم رزمایش کمک مومنانه تا پایان سال خبر داد و گفت: به مناسبت دهه فجر 15 هزار بسته معیشتی و پوشاک با مشارکت کمیته امداد امام در استان توزیع می‌شود.

رزمایش کمک مومنانه سپاه گلستان تا پایان سال ادامه دارد/ آزادسازی 70 زندانی غیرعمد توسط بسیج حقوقدانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی ملک‌شاهکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر ۱۵ هزار بسته معیشتی و پوشاک با مشارکت کمیته امداد امام در استان توزیع می‌شود، رزمایش کمک مومنانه سپاه نینوا استان گلستان تا پایان سال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۷۰ نفر از زندانیان غیرعمد مالی توسط بسیج حقوقدانان آزاد شدند که بخش عمده آنها ایثارگر و بسیجی بودند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های استان با قرارگاه خاتم گفت: سپاه ۲۳ پروژه را با قرارگاه خاتم لیست کردیم که می‌تواند استان گلستان را متحول کند، توافقنامه اولیه ۹۰ درصد برخی از پروژه‌ها بین قرارگاه خاتم با دستگاه‌های اجرایی استان بسته شد که تبدیل به موافقتنامه شود.

ملک‌شاهکوهی افزود: پروژه شهر بازی و ادامه سد نرماب با همکاری قرارگاه خاتم در حال اجراست، ۳۰ هزار زهکشی اراضی که قبلا انجام گرفته بود تحویل می‌شود، ۹۸ درصد کار انجام گرفته است، ۵۰ هزار هکتار زهکشی جدید در استان قرارداد با قرارگاه خاتم بسته شد، ۱۵ هزار هکتار اراضی استان به سامانه آبیاری وصل می‌شود که توافقنامه این پروژه تبدیل به قرارداد با قرارگاه خاتم شده است.

وی بیمارستان طالقانی گرگان، بیمارستان گنبدکاووس و ۶ هزار هکتار میگو در سایت گمیشان را از جمله پروژه‌های مورد قرارداد با قرارگاه خاتم عنوان کرد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: با مجمع نمایندگان و استاندار گلستان و فرمانده قرارگاه خاتم جلسه‌ای داشتیم قرار شد کارگروهی شکل بگیرد و بر این اساس یکی از نمایندگان مجلس، یک نماینده از استانداری و یک نماینده از سپاه که برنامه‌های زیرساختی و نیمه تمام را پیگیری کند.

ملک‌شاهکوهی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها نقشه راه توسعه استان گلستان است، گفت: با وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی و تسهیل‌گری قرارگاه خاتم اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند برای نظام بسیار مفید باشد وصل کریدور شمال-جنوب است راه آهن گنبدکاووس- بجنورد-مشهد اصلا صرفه اقتصادی ندارد حتی برخی متخصصان معتقد هستند این پروژه پرهزینه قابل اجرا نیست، اما پروژه گرگان-آزادشهر به شاهرود پروژه‌ای سبک و انجام شدنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار