بنی عقیل گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان سامانه نوبت دهی اینترنتی برای اهدای خون در گلستان در نظر گرفته شده است.

سامانه نوبت دهی اینترنتی برای اهدای خون در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» امروز(چهارشنبه 20 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ذخایر انتقال خون در استان گلستان نسبت به عموم کشور خوب است ولی نباید از شرایط ماه های آینده غافل شویم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در روزهای آینده ماه مبارک رمضان را در پیشرو داریم و در این ماه با توجه به شرایط روزه داری بار مراجعات مردم برای اهدای خون کاهش پیدا می کند.

 

بنی عقیل با بیان اینکه در سال های گذشته در ماه مبارک رمضان برای سهولت دسترسی اهدا کنندگان خون به مساجد مراجعه می کردیم، یادآور شد: امسال احتمالا این شرایط وجود نخواهد داشت و این مهم منجر به آن می شود که ذخایر خونی در استان کاهش یابد و باید از هم اکنون در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

وی افزود: در روزهای آینده فعالیت بیمارستان ها به حال عادی بر می گردد و باید فرآورده های خونی و خون مورد نیاز بیماران را تامین کنیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان متذکر شد: با سپاه و بسیج هماهنگی هایی انجام شده تا از روستاها افرادی که متقاضی اهدای خون هستند را به پایگاه انتقال خون منتقل کنیم و امیدواریم با همکاری سپاه بتوانیم این طرح را با استانداردهای لازم و اقدامات پیشگیرانه در ماه مبارک رمضان نیز انجام دهیم.

 

بنی عقیل ابراز داشت: سامانه نوبت دهی اینترنتی نیز برای متقاضیان اهدای خون در استان اندیشیده شده است و هم استانی ها می توانند با مراجعه و ثبت نام به این سامانه  ساعت خاص را برای اهدای خون انتخاب کنند و در آن ساعت خاص بدون معطلی اهدای خون کنند.

 

وی افزود: متقاضیان اهدای خون می توانند با مراجعه به سایت  www.nobatdehi.ibto.ir، با انتخاب استان، شهر، پایگاه، روز و ساعت مراجعه پس از دریافت کدرهگیری به مرکز خون گیری مراجعه کنند و بدون نوبت پذیرش شوند.

 

وی افزود: برای پایگاه انتقال خون گرگان از دو پزشک استفاده کردیم تا بار ترافیکی مراجعات کم شود و تلاش  کردیم همه پروتکل های پیشگیری از کرونا را رعایت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار