مسئول بسیج سازندگی گلستان خبر داد:

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای گلستان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سال ۹۲ تاکنون با اشتغال ۵ هزار نفر در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

بهره برداری از ۴۵۰۰ واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی با اعتبار  67 میلیارد تومان در گلستان

به گزارش گلستان24، حسن ملک حسینی ظهر امروز در حاشیه گردهمایی منابع طبیعی و بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصادمقاومتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری از فعالیت‌ها و اولویت‌های بسیج سازندگی استان است که در این راستا 100 جلسه با مدیران و سازمان‌های دولتی خصوصی برگزار شده و در سال جاری 800 هزار جوجه نیمچه محلی از سراسر کشور تهیه و خریداری و بین روستائیان و بسیحیان استان برای ایجاد اشتغال و خودکفایی توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان افزود: راه‌اندازی 100 واحد پرورش ماکیان شامل بلدرچین، اردک و غیره در سطح استان، خرید و رایزنی و بازاریابی  200 دستگاه جوجه‌کشی از محل منابع سپاه و 600 دستگاه از محل منابع مردمی، تکثیر و پرورش حوجه بومی محلی به تعداد 500 هزار قطعه جوجه، راه‌اندازی 300 واحد تولید قارچ، راه‌اندازی آب‌بندان‌های راکت به تعداد 400 واحد از منابع مردمی و 200 واحد از طریق تسهیلات بانکی، واکسیناسیون ادواری 50 درصد از روستاهای استان با همکاری دامپزشکی از جمله برنامه‌های سپاه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: ایجاد 4 هزار و 500 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سال 92 تاکنون با اشتغال 5 هزار نفر،تامین و جذب تسهیلات به مبلغ 67 میلیارد تومان از سال 92 تاکنون در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از دیگر فعالیت بسیج سازندگی استان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان اظهار داشت: بکارگیری 482 جوان متخصص در پروژه‌های مشترک با جهادکشاورزی و منابع طبیعی، توزیع 70 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی، انجام 10 هزار متر مکعب گابیون‌بندی‌، احداث جاده بین مزارع به طول 40 کیلومتر در 26 روستای محروم استان، کاشت نهال  به مساحت 600 هکتار در اراضی شیبدار، کاشت درخت غیرمثمر در سطح بیش از یک‌هزار هکتار از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در بخش منابع طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی است.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: ساخت 49 باب خانه عالم, 18 باب غسالخانه، 18 مسجد، 5 مدرسه، 34 باب خانه بهداشت، یک باب مصلی, 9 باب خانه نیازمند، 2 مورد فضای ورزشی، 6 چشمه سرویس بهداشتی، 3 مورد کتابخانه و تعمیر و مرمت 11 مسجد و ساخت 7 مدرسه در حال احداث در روستاها و مناطق محروم فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی از سال 91 تا سال 94 است.

وی گفت: در بخش آموزش و اشتغال نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته و از سال 92 تاکنون، یک‌هزارو 200 نفر از بی‌سوادان و کم سوادان در سراسر استان باسواد شدند، همچنین 40 دوره آموزشی و مهارت افزایی و اقتصاد مقاومتی برای 15 هزارو 683 نفر توسط 40 مربی از سال 93 تاکنون آموزش دیدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان اظهار داشت: 112 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام و 6 هزارو 175 نفر توسط 89 متخصص ویزیت رایگان شده و 2 بیمارستان صحرایی و ثابت در این مدت در مناطق محروم استان مستقر و ضمن ویزیت رایگان دارو نیز رایگان توزیع شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار