رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به همراه قضات این سازمان، فرماندهان نظامی و انتظامی، و سرپرست اداره کل زندان های استان از بند نظامیان کانون اصلاح و تربیت گرگان بازدید کرد.

اختصاص بسته های معیشتی به خانواده مدد جویان بند نظامیان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی در این بازدید از اختصاص بسته های معیشتی به خانواده مدد جویان بند نظامیان خبر داد.

وی گفت: زندانی شدن سرپرست خانوار زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی زیادی برای اعضای خانواده وی خواهد بود.

زارعی تصریح کرد: دستگاه های مسئول و خیرین جامعه باید با حمایت از خانواده های مددجویان به یاری و کمک آنان اقدام نمایند تا از دیگر آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: این حمایت های هر چند کم و ناچیز از مشکلات خانواده مددجویان می کاهد و در رسیدن به یک زندگی سالم تر به آنان کمک خواهد کرد.

به عقیده وی در کنار اصلاح و تربیت مددجو باید تمام تلاش خود را برای گره گشایی از دغدغه خانواده وی به کار گرفت.

وی از کمک فرمانده سپاه نینوای استان جهت اهدای بسته های معیشتی به خانواده مدد جویان بند نظامیان تقدیر کرد.

رئیس سازمان قضایی استان افزود: با توجه به تعداد کم مددجویان بند نظامیان می توانیم حمایت ها و کمک‌های ضروری و هدفمند بیشتری به این افراد داشته باشیم.

زارعی تاکید کرد: حمایت های مادی، معنوی و فرهنگی از خانواده زندانیان، موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار حمایت های معیشتی باید از حمایت ها و امتیازات قانونی برای کمک به مددجویان بند نظامیان استفاده کنیم، تصریح کرد: به دلیل تبعات و آثار منفی مجازات حبس، قانونگذار در برخی جرائم قاضی را مخیر نموده تا مجازات دیگری غیر از حبس برای محکومین در نظر بگیرد.

این مقام قضایی گفت: این مجازات های جایگزین حبس شامل دوره مراقبت، جزای نقدی، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است.

وی با بیان اینکه جهات مخففه مجازات در آرای سازمان قضایی، خصوصا برای کسانی که به دلیل مشکلات مالی از خدمت متواری شده اند اعمال خواهد شد، تصریح کرد: قضات سازمان قضایی تمام تبحر خود را برای صدور آرای مجازات جایگزین حبس بکار خواهند گرفت.

وی افزود: طبق قانون قاضی اختیار دارد از امتیازاتی مانند مجازات جایگزین حبس، تعلیق مجازات، آزادی مشروط و یا تخفیف مجازات در صدور احکام استفاده نماید.

زارعی تصریح کرد: هدف از اعمال چنین مجازات هایی کمک به محکومین بند نظامیان و کاهش جمعیت کیفری بند نظامیان در استان است.

وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح، سربازان وظیفه بیشتر در معرض آسیب جرم قرار دارند، گفت: فرماندهان باید از نبوغ کار آفرینی سربازان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

رئیس سازمان قضایی استان گفت: به کارگیری سربازان براساس استعدادهای درونی و ذاتی، انگیزه خدمتی آنان را افزایش داده و از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری خواهد کرد.

زارعی تصریح کرد: اگر بتوانیم اوقات سربازان را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم چه بسا این افراد بتوانند به عنوان کار آفرین به حرفه مورد علاقه خود ادامه دهند.

در ادامه این بازدید غلامرضا سرلک، سرپرست اداره کل زندان های استان گلستان گفت: شرایط مددجویان بند نظامیان از جهت کمی و کیفی، اقدامات و فعالیت های فرهنگی و ارائه خدمات حرفه آموزی بسیار مطلوب است.

وی افزود: خانواده این مددجویان با مشکلاتی روبرو هستند که با سرکشی به آنان درصدد رفع آن هستیم.

سرلک گفت: اعمال تخفیفات قانونی از سوی سازمان قضایی در جهت حبس زدایی کمک شایان توجهی به خانواده این عزیزان محسوب خواهد شد.

WhatsApp Image 2021-03-08 at 08.39.34 (1)

WhatsApp Image 2021-03-08 at 08.39.35

WhatsApp Image 2021-03-08 at 08.39.34 

ارسال نظر

آخرین اخبار