توسعه گردشگری با حمایت از مکان های اقامتی مدرن و سنتی امکان پذیر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ استان گلستان را می توان سرزمین اقلیم چند گانه، اقوام متحد و خونگرم و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نامید.  بدون شک این ویژگی ها در کنار خونگرمی اهالی این دیار می توانند در جذب و ماندگاری گردشگر به نسبت بسیاری از استان های کشور موثر باشند.

در واقع اگر مسئولان محترم میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و سایر دلسوزان شهرستان و استان تلاش کنند و در شناساندن این جاذبه های منحصر به فرد و خدادادی وحدت رویه در پیش بگیرند استان گلستان نیز به یکی از مقاصد گردشگری مسافران ایرانی و خارجی تبدیل خواهد شد. کسانی که اندکی با مختصات استان گلستان آشنایی دارند نیک می دانند که بسیاری تفریحات گردشگری و ورزش های آبی ، خاکی و هوایی در استان سرسبز گلستان قابلیت اجرا دارند و به جرات می توان گفت بخش های عمده ای از جاذبه های گردشگری استان گلستان، در دنیا منحصر به فرد می باشند.

وجود دریا، جزایر مختلف، جنگل، رودخانه های زیبا و پر آب، تالاب، خلیج، چشمه سار ها و آبشار های طبیعی، غار ها، کویر، سد ها و آب بندان ها و سایر منابع طبیعی و دست ساز در کنار آثار تاریخی با قدمت چند هزار ساله، گردشگری در این استان کوچک را به گردشگری با مختصات جهانی و بین المللی تبدیل کرده است.

اما ذکر این نکته ضروری است که جذب گردشگری نیاز به زیر ساختهایی نیز دارد که یکی از آنها محل اسکان و اقامت گردشگران و مسافران است. یکی از این مکان های اقامتی شکیل و دارای امکنات راحتی مناسب هتل آپارتمان برجیس در شهر خان ببین است. در حاشیه روح انگیز جنگل های همیشه سبز البرز با شکوه که جلوه ای بی بدیل از عظمت خداوندی است، گذران ایامی با خانواده آرزوی هر ایرانی است. بدون شک جاذبه های طبیعی استان گلستان، در کنار امکانات و راحتی اقامت در اقامت گاه های سنتی و کلاسیک و سهولت دسترسی به دریا ، رودخانه ها، جنگل های همیشه سبز البرز، لحظاتی به یادماندنی و رویایی برای گردشگران و مسافران به یادگار خواهند گذاشت .

به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت های استان در خصوص گردشگری با حمید عباسی مدیر مجموعه گردشگری برجیس خان ببین گفتگوی کوتاهی انجام دایدم:

نقش اماکن اقامتی را در جذب گردشگر چگونه توجهی می کنید؟

کشور اسلامی ایران تعامل با دولت ها و مردم کشورها را از سیاست ها و برنامه های مهم خود اعلام و در این راستا برای جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری توجه ویژه ای به توسعه مراکز اقامتی در سطح کشور به ویژه استان های دارای قابلیت های گردشگری از جمله گلستان معطوف کرده است.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری کشور، صنعت گردشگری در ایران در سال های آینده رشد قابل توجهی خواهد کرد و استان گلستان نیز برای اینکه از این گردونه دور نماند، باید تعداد هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی خود را افزایش دهد.

پر واضح است هر چه تعداد هتل ها، مهمان پذیر ها و مراکز اقامتی در استان بیشتر باشد، ضریب انتخاب استان گلستان به عنوان مقصد سفر افزایش پیدا می کند. هر چند در سال های اخیر اقدامات موثری در راه اندازی مراکز اقامتی به روز و مجهز در استان سر سبز گلستان صورت گرفته است ولی هنوز با استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم و جا دارد مسئولان با حمایت از بخش خصوصی در ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی جدید، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار ، زمینه حضور گردشگران ایرانی و خارجی بیشتری را در استان فراهم کنند.

با روند رو به رشد صنعت گردشگری در جهان و توجه دولت ها به اهمیت این صنعت در رونق اقتصادی کشورها و مناطق، ضرورت ایجاد هتل های چند ستاره و هتل آپارتمان ها در حد استاندارد را دوچندان کرده به طوری که کمبود این مراکز در جذب گردشگران تاثیر منفی داشته و موجب عقب ماندگی استان و شهرستان در این صنعت می شود.

سالانه در حدود 14 میلیون مسافر از مسیر گلستان عبور می کنند که این تعداد مسافر ضرورت برنامه ریزی در جهت جذب و ماندگاری مسافران فصول مختلف سال را دو چندان می کند. بدون شک احداث، تجهیز مکان های اقامتی به امکانات قابل قبول، یکی از راهکار های جذب گردشگر می باشد.

جاذبه های گردشگری در خان ببین کدامند؟

مجموعه بسیار دیدنی آبشارهای زیبای خان ببین : شامل جنگلهای بسیار وسیع و هفت آبشار بزرگ و کوچک . با چشم اندازهای دل انگیز و حوضچه های متعدد جهت شنا و استراحت ،‌ با اعماقی متفاوت و آبی سرد و شیرین و غار معروف به دیو سفید و زیستگاه تنها سمندر زرد ایرانی در آن ، یکی از نقاط بی نظیر ، بدیع و بسیار زیبایی است که سالیانه هزاران نفراز مشتاقان طبیعت و هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی رابه سوی خود جلب می نماید . زیبایی و اهمیت این مکان به گونه است که یکی از مناطق بسیار مهم گردشگری و سیاحتی در استان گلستان و کشور قلمداد شده است . اما به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی و مناسب از جانب نهاد های زیربط در مرکز شهرستان و نگاه رقابتی به این مجموعه نسبت به منطقه گردشگری در سایر نقاط استان ، مانع از توسعه و گسترش این مجموعه سیاحتی شده است . هرچند شهرداری شهر خان ببین در حد توان خود این مجموعه را نگهداری می نماید اما واقعیت این است که برای استفاده مطلوب از همه استعدادها این مجموعه نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و فراتر است و جا دارد مسئولان محترم شهرستانی و استانی برای معرفی و شناساندن این منطقه دیدنی و چشم نواز تلاش بیشتری داشتند و با حمایت از بخش خصوص زمینه توسعه پایدار در شهرستان را فراهم سازند. البته در چند کلیومتری خان ببین نقاط دیدنی دیگری وجود دارد که مجموعه جنگلی، مجموعه تفریحی ، جنگلی و گردشگری سیاه جوبو مجموعه پارک جنگلی دلند از جمله این نقاط می باشند.

هتل آپارتمان برجیس چه ویژگی هایی دارد؟

هتل آپارتمان برجیس شهر خان ببین سال گذشته با حضور دکتر مونسان رییس سازمان گردشگری کل کشور و معاون رئیس جمهور و معاون ایشان دکتر اربابی، دکتر کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان، دکتر ابراهیمی نماینده مردم شهرستان رامیان، مهندس سالاری فرماندار شهرستان رامیان، مهندس اسماعیلی شهردار خان ببین و اعضای محترم شورای شهر خان ببین با هدف توسعه گردشگری توسط بخش خصوصی در خان ببین افتتاح گردید.

این پروژه گردشگری در مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و ۱۲ سوئیت مجهز به امکانات رفاهی، با ظرفیت ۴۸ تخت و امکان سرو غذا با اشتغال زایی ۶ نفر و با حجم کل سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومان اجرا شده است که امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زمینه را برای توسعه گردشگری در شهرستان و ایجاد اشتغال مولد فراهم کنیم.

سخن پایانی

بدون شک توجه به مکان های اقامتی در شهر زیر بنای گردشگری و جذب هر چه بیشتر مسافران نوروزی و تابستانی خواهد بود و تنوع در ارائه اماکن اقامتی و تجهیز این اماکن به امکانات، زیر بنای توسعه گردشگری در شهرستان محسوب می شود. فاصله نزدیک به چشم انداز های طبیعی و جنگل های سر سبز در استان گلستان همواره یکی از مزایای اقامت در این استان سر سبز است. امید است مسئولان شهرستان با حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش، مسیر توسعه گردشگری را در این شهرستان و سایر شهر های استان هموار سازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار