رییس کل دادگستری گلستان  گفت: پارسال ۹۰ درصد پرونده های معوق در محاکم استان رسیدگی و مختومه شد .

تعیین تکلیف 90 درصد پرونده های معوق محاکم گلستان 

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان در جلسه روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان گفت: قضات استان علاوه بر پرونده های ورودی سال 99 ، حدود 5 هزار پرونده مانده از  سالهای گذشته را نیز  پارسال رسیدگی و مختومه کردند.

هاشمیان ادامه داد : قضات گلستان سال گذشته 6 هزار رای جایگزین حبس صادر کردند که در نتیجه آن از افزایش ورودی زندان های استان جلوگیری شد .

وی ، رفع موانع تولید، مبارزه با فساد و کاهش جمعیت کیفری  را سه اولویت راهبردی دادگستری استان در سال 1400  اعلام کرد و گفت: روسای دادگستری ها و دادستان ها علاوه بر این که خودشان امسال فعال تر برای تحقق اقتصاد مقاومتی ورود کنند سایر دستگاهها را نیز در عرصه فعال کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امسال دادستان ها جدی تر به موضوع ترک فعل مدیران و دست اندازان مسیر تولید ورود می کنند و مدیران کم کار و کاهل منتظر تشکیل پرونده باشند.

هادی هاشمیان درباره برخورد با فساد هم گفت : در مبارزه با فساد شناسایی ریل های شکل گیری فساد و رفع آن در اولویت ماست .

هاشمیان افزود: شناسایی و برخورد با فساد در دستگاه قضایی استان و دستگاه های زیرمجموعه و دستگاههای نظارتی که بانی برخورد با فساد هستند با شدت و سختگیری بیشتری دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری استان از ادامه طرح پایش و غربالگری زندانیان استان  در سال جدید هم خبر داد و گفت: بیش از 320 زندانی پارسال در طرح پایش آزاد شدند.

در جلسه امروز نتیجه بازرسی های و روند عملکرد  همه 18 حوزه قضایی استان برای بهبود نقاط ضعف رسیدگی ها بررسی شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار