هاشمیان گفت: هشت درصد ورودی ها به زندان در گلستان کاهش یافته است و این در حالی است که در کل کشور میزان ورودی های زندان افزایش داشت.

۸ درصد ورودی های زندان در گلستان کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» صبح امروز (یکشنبه یکم تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آنجا که امر قضا تعطیلی بردار نیست و زندگی مردم به دستگاه های قضایی مرتبط است با تمام ظرفیت فعالیت خود را در ایام کرونا ادامه دادیم.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: هشت هزار و 836 پرونده علاوه بر پرونده های سال 98 در این ایام مورد رسیدگی قرار گرفته است و در این زمینه رتبه چهارم را در بین استان های  کشور بدست آوردیم و همچنین برای بیش از ۶۹ درصد از پرونده های معوق سال گذشته رای صادر کردیم.

 

وی تاکید کرد: در سال گذشته با احتساب پرونده های شورای حل اختلاف و دادگاه بدوی 400 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با همکاری مردم و اصحاب رسانه و آگاهی بخشی مردم میزان جرائم استان کاهش یافته است و 16 هزار و 454 نوع جرم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

هاشمیان یادآور شد: در سال گذشته 22 درصد جرائم مربوط به توهین، 20 درصد جرائم مربوط به تهدید، 18.2 درصد جرائم مربوط به ضرب و جرح عمد، 14 درصد جرائم مربوط به تخریب، 6 درصد جرائم مربوط به تصادفات کاهش داشته است.

 

وی به اقدامات در حوزه کارگروه اقتصادمقاومتی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته  هشت واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل مجدد فعالیت های خود را در گلستان از سرگرفتند و 600 نفر به کار خود بازگشتند.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه برای راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی به 358 پرونده رسیدگی شد، افزود: همچنین مشکلات 146 واحد تولیدی در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت و مشکلات آنها در حوزه تسهیل سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی پیگیری کردیم.

 

هاشمیان به افزایش هشت درصدی مجازات جایگزین حبس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته چهار هزار و 510 مورد رای جایگزین حبس صادر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه افرادی که برای نخستین بار به دلیل ناآگاهی و جعل یا برخی از فعل و انفعالات اجتماعی و تورم و کرونا دست به ارتکاب جرائم ناخواسته زدند از جرائم جایگزین حبس استفاده می کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: در حوزه کلاهبرداری و جرائم مربوط به نوامیس مردم به شدت برخورد می کنیم و حتی در کمیسیون عفو به هیچ عنوان پرونده های آنها را مورد رسیدگی قرار نمی دهیم.

 

هاشمیان  تاکید کرد: هشت درصد ورودی ها به زندان در گلستان کاهش یافته است و این در حالی است که در کل کشور میزان ورودی های زندان افزایش داشت.

 

وی از افزایش 14 درصدی بازدیدهای قضات از زندان ها اشاره کرد و بیان کرد: امینت در استان گلستان مثال زدنی است و گلستان بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار