رئیس کل دادگستری گلستان در نشست امروز با خبرنگاران به تلاش های دادگستری استان برای کاهش ورودی پرونده به محاکم خبر داد و گفت: خوشبختانه ورودی پرونده های با موضوع توهین 37 درصد ، تهدید 32 درصد ، خیانت در امانت 27 درصد و ضرب و جرح 26 درصد امسال کمتر شده است .

کاهش جرایم کیفری در گلستان / توهین 37 درصد و تهدید 32 درصد امسال در گلستان کمتر شد

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست امروز با خبرنگاران به تلاش های دادگستری استان برای کاهش ورودی پرونده به محاکم خبر داد و گفت: خوشبختانه ورودی پرونده های با موضوع توهین 37 درصد ، تهدید 32 درصد ، خیانت در امانت 27 درصد و ضرب و جرح 26 درصد امسال کمتر شده است .

هادی هاشمیان، افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق و تکالیف خود را یکی از علل کاهش جرایم عنوان کرد و از رسانه ها دعوت کرد : به دستگاه قضایی برای افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم بیش از پیش کمک کنند .

هاشمیان بر استفاده از توانمندی سازمان های مردم نهاد هم تاکید کرد و گفت:  قانون برای سمن ها فرصتی فراهم کرده که بر اساس آن می توانند علیه  مدیران به اتهام ترک فعل یا تخلفات اعلام جرم کنند .

وی افزود: نظارت مردم بر دستگاه های قضایی، نظارت مردم به دستگاه های اجرایی از دیگر ابتکاراتی بود که ما در سطح استان در نظر گرفتیم تا بتوانیم مشکلات مردم را رسیدگی قرار دهیم.

وی گفت: تلفن 129 می تواند در منزل به مردم استان مشاوره حقوقی ارائه کند و مردم می توانند براساس این مشاوره های حقوقی دعوی خود را پیگیری کنند.

مسئول کارگروه تخصصی قضایی ستاد دهه فجر گلستان نبود نگاه پیشگیرانه در امور مانند ساخت و سازها را یکی از علل وقوع جرم عنوان کرد گفت: تدوین پیوست پیشگیری از جرم  در اقدامات عمرانی و توسعه ای دستگاه ها یک ضرورت است.

هادی هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای امسال هم با کمک خیرین و ستاد دیه، 450 نفز از زندانیان جرایم غیرعمد ، از زندان آزاد شدند .

هاشمیان از صدور چهار هزار و ۵۰۰ حکم جایگزین حبس در نه ماهه امسال هم خبر داد و گفت: این آرا برای محکومان فاقد سابقه کیفری و کسانی که جرایم سبک و غیرعد مرتکب شده اند صادر می شود و نگاه قانونگذار  و قضات برای مجرمان جرایم خشن و تهدید کنندگان علیه امنیت و نوامیس مردم همچنان سخت گیرانه است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار