معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گرگان گفت:در اجرائیات ثبت در مجموع شصت سال گذشته یک میلیون و 600 هزار پرونده خاک می خورد .

تعیین تکلیف یک میلیون پرونده اجرائیات ثبت اسناد امسال

مهدی اقبال افزود: در پرونده های اجرایی تا وقتی طرفین پرونده  مراجعه نکنند اقدامی نمی شود اما پارسال با دستور رئیس سازمان ثبت ،از این تعداد 580 هزار را مختومه کردیم و مابقی تا پایان امسال مختومه می شود .

وی افزود:در گلستان هم  22 هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانکهاست و از آنها می خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند .

اقبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اسناد عادی گفت:  به راحتی می توان ادعا کرد ریشه مشکلات در 70 درصد پرونده های حقوقی محاکم کشور اسناد عادیست .

وی ادامه داد: سال گذشته یش از 18 میلیون سند ثبت شده است  که 8 میلیون آن وکالتی است که زنگ خطر است.

وی ادامه داد:  وکالت حتی بلاعزل آن به محض فوت ک یکی از طرفین از اعتبار ساقط می شود و باید در دادگاه اثبات ماکیت طرح شود .

اقبال از تلاش برای عملیاتی کردن سامانه بنگاه های معاملات در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه  به محض انجام معامله افراد برای ثبت باید به دفاتر ثبت مراجعه کنند

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم  با اشاره به نقش دادگستری و اجرائیات ثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:   وصول معوقات بانکی در اجرائیات ثبت از یکسو و  کمک به تسهیل برای توسعه واحدهای تولیدی دو کارکرد متناقض دارند .

هاشمیان از پیشنهاد آیین نامه اجرایی به قوه قضاییه برای رفع این تناقض خبر داد و گفت: در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه آیین نامه ای با تلاش همکاران ما در شورای قضایی تهیه و پیشنهاد شد که امیدواریم با تایید و اجرای آن ،این تعارضات رفع و به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کمک کند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  استان به وحدت مشهور است و همین وحدت سبب مشارکت و تعامل بین  مسئولان هم شده است و از هیچ کمک و همراهی برای رفع مشکلات در مسیر خدمت رسانی دریغ نمی کنیم.

امروز  محمدتقی رضاییان به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر سابق قدردانی شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار