آیت ا... نورمفیدی در این دیدار با قدردانی از تلاش دستگاه قضایی استان گفت: کار در قوه قضائیه و قضاوت از نظر شرعی، عاقبت کار و موقعیت اجتماعی، بسیار مهم و حساس است.

دیدار مسئولان قضایی استان با نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به آیات و روایات متعددی که درباره قضاوت آمده است، گفت: هدف قضاوت کشف حقیقت است و قضات ما مراقب باشند از این مسیر خارج نشوند و در همه حال مراقب هوای نفس باشد .

آیت الله نورمفیدی افزود: رعایت عدالت و اخلاق مداری از مولفه های اساسی قضاوت است و قضات باید بدانند که این سمت حساس و مهم، به عنوان یک امانت الهی به آنان سپرده شده است.

در ابتدای این دیدار، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گزارشی از فعالیت های دستگاه قضایی استان و سند تحول قضایی ارائه کرد و گفت:   سند تحول چراغ راه دستگاه قضایی است و اجرای آن کیفیت و زمان رسیدگی به پرونده ها را بهبود می بخشد .

هادی هاشمیان  از فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان خبر داد و گفت: تا پیش از این دادرسی الکترونیک ،  یعنی  حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه ، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد  اما از امروز بستر برای برگزاری  دادگاه آنلاین برای  همه پرونده ها فراهم شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار