ظهور اشرافی گری این بار در سفره مسئولین گلستانی ؛

همزمان با ماه مبارک رمضان ، بازار افطاری دادن هم داغ شده و هزینه برخی افطاری‌هایی میلیونی از جیب بیت‌المال پرداخت می‌شود .

افطاری سنگین و رنگین مسئولین در گالیکش بر سفره بیت المال !

به گزارش گلستان24، هزینه کردن ریخت‌ وپاش و اسراف سفره‌های افطاری برخی ادارات گلستان می‌تواند در جای مناسب‌ تری هزینه شود. رفع مشکل یک کارمند و یا نیازمندی که توان تأمین یک روز افطاری خود را ندارد البته خدا پسندانه‌ تر از ریخت‌ و پاش‌های میلیونی مدیران در افطاری دادن‌هاست.

جای تأسف است که بدانیم بودجه این بریز و بپاش‌ها از بیت‌المال هزینه می‌شود؟

در حالی‌ که سال‌ها پیش‌ بر روی خودروهای دولتی جمله معروف " استفاده شخصی ممنوع " نمایان بود، اما این روزها نه‌ تنها از این عبارت خبری نیست ، بلکه بر هزینه کرد سایر بودجه‌های دولتی هم نظارت چندانی وجود ندارد.

نمونه این هزینه‌ها را می‌توان در مهمانی افطار سه‌ شنبه‌ شب مسئولین استانی به همراه اعضای شورای اداری شهرستان گالیکش دید .

اعضای شورای اداری شهرستان گالیکش پس از پایان این جلسه که میهمانان استانی مانند حجت‌الاسلام فتوحی مدیرکل بازرسی گلستان و عبدالقدیر کریمی مدیرکل بازرسی استانداری گلستان و دکتر رجبی نماینده مجلس شورای اسلامی را در خود می‌دیدند افطاری رنگین و سنگینی در رستوران برتر جوجه این شهر صرف کردند.

در این سفره که در فاصله چند صد متری روستاهای محروم محمودآباد و سرچشمه برپاشده بود سه نوع برنج ( کشمش‌ پلو با گوشت مرغ ، شوید پلو با گوشت گوساله و برنج سفید صرف شد ) ، همچنین دو نوع کباب (جوجه‌کباب و کوبیده )، اکبر جوجه ، حلیم ، فرنی ، زولبیا و بامیه ، خرما و پنیر ، چهار نوع نوشیدنی ( نوشابه قوطی ، آب‌معدنی ،  دوغ و شربت ) چهار نوع میوه ( گیلاس ، زردآلو ، خیار و موز ) دو نوع دسر ژله‌ای به میزبانی اعضای شورای شهر و شهرداری گالیکش برپا شد.

سؤال اینجاست ، آیا بخشنامه یا دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت برگزاری ضیافت‌های پرخرج افطاری توسط دستگاه‌های دولتی صادر شده است ؟

چگونه است در شبی که مسئولین شهرستان گنبد سفره معمولی برای استاندار گلستان در این شب پهن کردند اعضای شورای شهر گالیکش که با رأی مردم قرار است تا از حقوق آن‌ها محافظت کنند با شهردار این شهر سفره شاهانه پهن می‌کنند؟

چگونه است که مسئولینی که مردم را به‌ صرفه جویی دعوت می‌کنند خود از هزینه بیت‌المال این چنین ریخت‌ و پاش هزینه افطاری شاهانه می‌کنند . موضوع ناراحت‌ کننده تر می‌شود وقتی بدانیم در این مراسم دو روحانی هم حضور داشته‌اند و به مسئولین تذکر نداده‌اند .

به عقیده برخی این افطاری‌ها برای لابی‌گری برخی افراد خاص شورای شهر صورت می‌گیرند افرادی که با تعارف غذاها و دسرهای رنگارنگ به مدیران استانی سر سفره و در خدمت بودن گاها شاید به ذهن خطور کند که از هزینه بیت‌المال به دنبال لابی‌گری کارهای استانی خود باشند. افرادی که به‌رغم هزینه کرد از شهرداری و منابع دولتی به دنبال یافتن نمدی برای بافتن کلاه‌ برای خود هستند تا مردم.

این ریخت‌ و پاش‌ها در حالی انجام می‌گیرد که مقام معظم رهبری بارها در بیانات شان خطاب به مسئولان تأکید کردند که بی‌ جهت پول بیت‌المال را اسراف نکنند و خلاف آن را هم شرعاً حرام دانستند و مجلس شورای اسلامی نیز در تصویب کلیات بودجه به مشکل برخورده است ، اما معلوم نیست این بودجه‌ها از چه محلی در شهرستان گالیکش تأمین‌ شده است.

این اقدام چقدر با منش و روش مولا امام علی(ع) که وقتی فهمید یکی از استانداران او بر سر سفره‌های رنگین حاضر شده او را توبیخ کرد ، تطابق دارد ؟

نظر شما در این رابطه چیست ؟ به نظر نمی‌شود با هزینه این افطاری‌ها دل دیگر محرومان را شاد کرد ؟؟

گفتنی است این مساله مسبوق به سابقه بوده و مسئولین شهرستان گالیکش سال گذشته نیز سفره افطاری رنگارنگی برای اعضای شورای اداری این شهرستان و دکتر نیاوند معاون استاندار و عبدالقدیر کریمی پهن کرده بودند./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار