رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به همراه دادستان نظامی و فرماندهان نظامی و انتظامی از بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان قضایی گلستان از بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان / هدف از اعمال مجازات ترمیم خطاهای گذشته است
به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر غلام الواری در این بازدید گفت: مددجویان بند نظامی که به دلیل اتهامات مختلف موقتا از یگان خدمتی جدا شده اند، جمعی یگان خدمتی محسوب می شوند.
رئیس سازمان قضایی استان افزود: بیشتر این متهمین به اتهام فرار از خدمت در کانون اصلاح و تربیت به سر می برند و باید به یگان خدمتی بازگردند. 
وی تاکید کرد: در کنار خدمات و تسهیلات بسیار مناسب اداره زندان ها فرماندهان نظامی نیز باید همکاری لازم را برای رفاه حال مدد جویان داشته باشند. 
الواری با بیان اینکه بازدید فرماندهان از کانون، توجه به مقوله اصلاح و تربیت است، تاکید کرد: در این بازدیدها فرماندهان در کنار مسئولین سازمان قضایی به صورت چهره به چهره با مددجویان دیدار کرده و از دلایل ارتکاب جرائم مطلع می شوند.
این مقام قضایی بیان داشت: اتخاذ تدابیر و تصمیمات قانونی قضایی و اداری در اصلاح مددجویان بسیار اثر گذار است.
الواری تصریح کرد: در این بین به سربازان فراری متاهل که بنا به مشکلات مالی از خدمت متواری شده و تصمیم بر ادامه خدمت دارند کمک شایان توجهی خواهد شد.
به عقیده الواری بهره مندی عادلانه مددجویان از امکانات رفاهی با همکاری فرماندهان نظامی میسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه رویه تربیتی مددجویان کانون اصلاح و تربیت پس از دوران حبس باید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: این وظیفه مهم پس از دوران حبس بر عهده فرماندهان و ارگان های نظارتی است.
این مقام قضایی تاکید کرد: فرماندهان با استفاده از اهرم های نظارتی مستمرا از مشکلات کسانی که سابقا مددجوی کانون بوده اند، اطلاع کسب نمایند.
رئیس سازمان قضایی استان بیان داشت: توجه به مسائل و مشکلات و همراهی با این سربازان پس از دوران محکومیت انگیزه خدمت را در آنان افزایش می دهد.
وی خاطر نشان کرد: با پذیرش اشخاصی که بنا به اتهامی دوران محکومیت خود را سپری نموده اند شان و منزلت سربازی افراد را حفظ نمائیم.
وی با بیان اینکه مجازات باید با جرم تناسب داشته باشد، گفت: نوع جرم فرار از خدمت با دیگر جرائم متفاوت بوده و با توجه به اوضاع واحوال متهم حدالامکان از صدور مجازات حبس خودداری می شود.
رئیس سازمان قضایی استان تاکید کرد: از لحاظ قضایی هدف اعمال مجازات ترمیم خطاهای گذشته است، اما باید به آثار سوء فردی و اجتماعی مجازات حبس توجه داشته باشیم.
الواری تصریح کرد: هرچند برخی اثرات سوء زندان را نمی توان نادیده گرفت اما طبق قانون، قضات در جرائم مهم ناگزیر به صدور مجازات حبس هستند.  
وی خاطر نشان کرد: براساس قانون در صدور آرا از مجازات های جایگزین حبس استفاده خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پرونده مددجویان تحت قرار بند نظامی به صورت الکترونیکی رسیدگی می شود، گفت: این نوع رسیدگی بدون حضور متهم در مرجع قضایی و با هدف افزایش سرعت کارها و ارتقاء امنیت قضایی و اداری انجام می شود.
الواری تصریح کرد: کم شدن زحمت مددجویان و استفاده بهینه از نیروی انسانی و مامورین بدرقه زندان از مزایای دادرسی الکترونیک است.
به گفته وی دادرسی الکترونیک اعتماد مردم و خصوصا متهمین را به دستگاه قضایی افزایش می دهد.
 سردار محمد سعید فاضل دادگر  فرمانده انتظامی استان نیز در این بازدید گفت: در رسیدگی به وضعیت مددجویان بند نظامی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: در این زمینه آمادگی صد در صد خود را جهت هر گونه همکاری با سازمان قضایی اعلام می کنیم.
دادگر تاکید کرد: آرای سازمان قضایی نیروهای مسلح  در راستای بازدارندگی مجازات ها منجر به کاهش جرائم در نیروهای مسلح شده است.
لازم به ذکر است در این بازدید یک دستگاه یخچال و تلویزیون از سوی فرماندهی انتظامی گلستان به مددجویان بند نظامی گرگان اهداء شد.

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.21 AM (2)

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.21 AM (1)

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.21 AM

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.20 AM (2)

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.20 AM (1)

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.20 AM

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.19 AM

WhatsApp Image 2021-10-10 at 10.44.18 AM

ارسال نظر

آخرین اخبار