در صحن علنی شورای شهر گرگان تصویب شد

در جلسه یکصد و نود و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان، افزایش هفت درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی شهرستان گرگان تصویب و برای تائید به فرمانداری گرگان ارسال شد.

افزایش 7 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در گرگان

به گزارش گلستان24، یکصد و نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان که به صورت علنی برگزار شد، چندین لایحه را در دستور کار داشت که در این بین سه لایحه نیز به عنوان لوایح مهم، بررسی و به تصویب اعضای شورا درآمد.

لایحه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی گرگان از جمله موضوعاتی بود که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه در سال جاری نرخ کرایه‌های تاکسی گرگان افزایشی را به خود ندید و با توجه به بررسی‎های صورت گرفته این موضوع در کمیسیون اداری و مالی شهرداری گرگان، لایحه افزایش کرایه‎های تاکسی گرگان با سقف هفت درصد در صحن رسمی و علنی شورا تصویب شد.

بر این اساس، این مصوبه پس از بررسی و تائید در فرمانداری گرگان، اجراء خواهد شد.

بخشودگی 25 درصدی عوارض شهرداری برای مودیان خوش حساب

لایحه تشویق به مودیان عوارض شهری شهرداری گرگان یکی دیگر از مواردی بود که در جلسه امروز شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس بودجه سال 1394 شهرداری گرگان، افرادی که با رعایت حقوق شهروندی، عوارض شهری خود را به موقع پرداخت کنند، از سوی شهرداری گرگان به عنوان مودیان خوش حساب معرفی خواهند شد و از بخشش 15 درصدی برخوردار می‌شوند.

اما بر اساس لایحه امروز شهرداری گرگان، شورای شهر مصوب کرد که این نرخ تا 25 درصد افزایش یابد.

تعدیل اختیارات سرمایه‌گذاری شهردار تا تلاش برای لغو شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر گرگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، تعدیل اختیارات داده شده به شهردار گرگان در خصوص ترک تشریفات پروژه‌های سرمایه‌گذاری و شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری گرگان بود.

هرچند که این موضوع زمان بسیاری را از صحن شورای اسلامی شهر گرگان را به خود اختصاص داد و باعث شد زمان کوتاهی نیز به وقت قانونی جلسه اضافه شود، اما اتخاذ رای برای این دو موضوع مهم به جلسات فوق‌العاده در هفته جاری موکول شد.

بر این اساس برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان معتقدند که شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری گرگان باید دچار تغییراتی شود و یا از بین برود و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر گرگان همانند دوره‌های گذشته در صحن شورای اسلامی شهر گرگان تصویب شود.

از طرفی دیگر نیز برخی از اعضای شورا معتقدند با از بین رفتن کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر گرگان و تصویب شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری توسط شورای شهر، لغو این شیوه‌نامه ضرر دو چندانی را بر پیکره سرمایه‌گذاری شهر وارد خواهد کرد که باید دیدی در هفته جاری، شورای شهر در خصوص این دو موضوع مهم چه تصمیمی خواهد گرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار