یک عضو شورای شهر گرگان گفت: هم‌اکنون موضوع طرح سوال از شهردار گرگان است و استیضاح مطرح نیست.

استیضاح شهردار گرگان در دستور کار نیست

به گزارش گلستان 24، محمدرضا سبطی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: طرح سوال بسیار ساده است و استیضاح شهردار وجود ندارد و تنها طرح سوال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: قطع و یقین در بین این سوالات برخی پاسخ دارند و برخی نیاز به زمان دارد و اعضای شورا کرامتشان بیشتر از این جریاناتی است که در شورا به وجود آمده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: موضوعات به حدی چالشی شده که دادستان وارد موضوع شده و درخواست ما از ریاست شورا و به تبع آن دستگاه‌های نظارتی این بود که این اتفاقات وارد چالش نشود.

سطی با اشاره به سوالات طرح شده از شهردار گرگان گفت: سوالات ما واضح است و پاسخ دارد که در گذشته هم در قالب تذکر بارها اعلام شده و قرار است شفافیت، پاسخگویی و عدالت جزء شرایط احراز پست شهردار شود.

سبطی گفت: می‌خواهیم شهرداری پاسخگو داشته باشیم و به جای اینکه شورا را بی‌خاصیت کنیم، به قوانین احترام بگذاریم و طرح سوال را اجرا کنیم.

وی افزود: این موضوع سبب حساسیت شده و اعضای شورا فکر می کنند مصوباتشان خالی از ارزش است و ما نباید اجازه دهیم شورا بیشتر از این خرد شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه گفت: در شرایط کنونی  به نظرات فنی شورای شهر کمترین توجهی نمی‌شود و با مدیریت بهتر باید به این موارد نیز جامه عمل پوشاند.

مهران فدوی با اشاره به طرح سوال از شهردار گرگان افزود: در راستای این عمل کاملا قانونی مواردی اتفاق افتاد که دور از عملکرد شورایی بود و تهمت زدن در مکان مقدس شورا شایسته و پسندیده نیست.

عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: تشکیل پرونده در محاکم قضایی نیز از ناشایست‌ترین کارها بود، در حالی‌که از شورا انتظار تدبیر و تدبر می‌رود و باید از شورا در جهت تقویت نظارت دقیق‌تر استفاده کرد.

به گفته فدوی، باید با مدیریت بهتر به ویژه در بحث تقویض اختیارات شهردار فعال‌تر عمل شود.

فدوی تصریح کرد: این حق شورای شهر است که از شهردار سوال بپرسد و 13 سوال مطرح شده که با توجه به ابهامات موجود مانند پروژه 5 آذر، زیرگذر گلشهر، تعجیل در پروژه و برخوردهای شخصی با اعضای شورا مطرح شده است./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار