ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر نامه ای خطاب به آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ارسال کردند.

نامه ائمه جمعه اهل سنت گلستان به آیت الله نورمفیدی/ علمای شیعه و سنی از ایجاد اختلاف مذهبی و سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در پی اظهار نظر امام جمعه اهل سنت آزادشهر با ارسال نامه ای خطاب به آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در گلستان، ضمن محکومیت این سخنان نسنجیده، اعلام حمایت همه جانبه خود را از فرامین و بیانیه آیت الله نورمفیدی اعلام کرده و از اقدامات وحدت آفرین ایشان در طول چهل سال گذشته تشکر و قدردانی کردند.

 

در متن این نامه آمده است؛

 

بسمه تعالی
حضور ارزشمند آیت الله نورمفیدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان

سلام علیکم

در روزگاری که کشور عزیزمان ایران نیازمند اتحاد و همدلی و احترام به مقدسات شیعه و سنی است، با نهایت تاسف سخنرانی امام جمعه اهل سنت آزادشهر موجب اندوه عاشقان حضرت رسول الله (ص) و اهل بیت پاکش گردید.


در طول ۴۰ سال گذشته زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در ایران اسلامی و استان گلستان، زبانزد همگان بوده و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم با نقشه های شوم خود هیچگاه نتوانستند این اتحاد را متزلزل نمایند.


اما متاسفانه طی سال های گذشته طرح مباحث اختلافی و عقیدتی از یک نماز جمعه اهل سنت به گوش می رسید، هرچند علما و روحانیون در زمان های خاص به ایشان تذکر دادند ولی بار دیگر شاهد تکرار چنین موضوعات بودیم که اظهار نظر اخیر ایشان موجب جریحه دار شدن قلوب مسلمین گردیده که محکومیت بزرگان شیعه و سنی بویژه حضرتعالی را در پی داشت.


ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان ضمن محکومیت این سخنان نسنجیده، اعلام حمایت همه جانبه خود را از فرامین و بیانیه حضرتعالی اعلام نموده و از اقدامات وحدت آفرین شما در طول چهل سال گذشته تشکر و قدردانی داریم.

 

از همگان بویژه علمای شیعه و سنی می خواهیم تا با سعه صدر و اندیشه تقریبی، از ایجاد اختلاف مذهبی و سوء استفاده دشمنان جلوگیری نموده و با تبعیت از فتوای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در اعلام حرمت توهین به مقدسات مذاهب اسلامی، از افتادن به دام دشمن دوری نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار