با گذشت حدود ۲ سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط متجاوزین آمریکایی، مردان و زنان گلستان در تلاشند تا یاد و خاطر مجاهدت ها و تلاش های این فرمانده بی ادعای میدان های جنگ در جبهه مقاومت را زنده نگه دارند.

گلستان در سالروز شهادت حاج قاسم غرق در ماتم شد/ سردار دلها رمز اتحاد شیعه و سنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، از ابتدای انقلاب تاکنون خبر شهادت بسیاری از فرماندهان و حتی دانشمندان ایران را شنیده ایم که هریک  قلب هزاران ایرانی را جریحه دار کرد. اما سحرگاه سیزدهم دیماه سال 98 خبری مخابره شد که داغ دردش سوزناک تر از هر خبردیگری بود.

 

حمله پهپادی رژیم متجاوز آمریکا به خودروی حاج قاسم سلیمانی و هیئت همراه یک زخم ابدی بر قلب میلیون ها آزادمرد در ایران و کشور های منطقه برجای گذاشت.

 

حاج قاسم سلیمانی همانند همرزمانش در دوران هشت سال دفاع مقدس و یارانش در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، آسمانی شد.

 

خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آنچنان تلخ و سنگین بود که باورش برای خیلی ها سخت و شاید غیر ممکن بود ولی واقعیت آن بود که متجاوزین آمریکایی با حمله موشکی از پهپادهای واقع در فرودگاه بغداد فرمانده سپاه  جبهه مقاومت را به شهادت رساندند.

 

با وجود آنکه چند روز پس از این حادثه فرزندان این مرز و بوم در سپاه پایگاه های آمریکا در منطقه از جمله عین الاسد را با موشک های بالستیک مورد حمله قرار داده و چند صد نفر را زخمی و به هلاکت رساندند اما واقعیت آن است که این موضوع نتوانست مرهمی بر داغ سنگین ترور حاج قاسم سلیمانی باشد و همانطور که همرزمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی وعده داده اند، این خروج ذلت بار آمریکایی ها  از منطقه و نابودی اسراییل است که می تواند بر این فاجعه تلخ مرهمی باشد.

 

تشییع میلیونی این شهید و هم رزمانش در ایران و عراق نشان داد که متقمان خود این شهدا یکی دو نفر نیستند بلکه میلیون ها شیعه و سنی منطقه هستند که  تا آخریم قطره خونشان در دفاع از آرمان های حاج قاسم دست از جهاد بر نمی دارند.

 

حال پس از گذشت 2 سال از شهادت حاج قاسم، اهالی گلستان همانند سایر ایرانی ها و آزادمردان منطقه  خود را مهیای برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت این فرمانده مقتدر میدان جنگ و تیورسین بزرگ مباحث سیاسی در حوزه جبهه مقاومت می کنند.

 

سردرب ادارات و تعدادی از منازل گلستانی ها به پارچه ماتم مزین شده و در هر کوی و  محله ای  مردم در تلاشند تا بر حسب توان و  سلیقه خود مراسمی برای بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی برگزار کنند.

 

عده ای عازم مزار شهید سلیمانی در استان کرمان می شوند و عده ای در نذر خون شرکت می کنند. تعدادی از مردم  منطقه اطعام فقرا و نیازمندان را در پیش می گیرند و تعدادی ختم قرآن و صلوات برای شهید سلیمانی می گیرند.

 

در یکی دو روز اخیر در اقصی نقاط گلستان شاهد برپایی آیین ها و مراسم متعددی برای بزرگداشت این شهید گرانقدر هستیم . هر یک از وعاظ و سخنرانان بخشی از شخصیت والای این شهید را برای مردم بازگو می کنند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ایشان در برابر جبهه کفر، نشان از شجاعت، بصیرت و تیزبینی ایشان دارد، افزود: باید با بزرگداشت سالروز شهادت ایشان، مکتب این سردار آسمانی را گرامی داشت.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اجرای برنامه های بسیاری این روز را پاس می دارند، از همین روی با اعلام ستاد هماهنگی کانون های و هنری مساجد استان گلستان، ثواب طرح تلاوت سه روز متوالی منتهی به شهادت سردار حاج قاسم به روح بزرگ این مرد میدان اهدا خواهد شد.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: شهید سلیمانی در طول دوران حیات با برکت خود خدمات وسیع و بی نظیری به ایران اسلامی کرد و همه ما مدیون ایشان هستیم.

 

 سردار علی ملک شاهکوهی افزود: سیدالشهدای جبهه مقاومت هرچه توان داشت برای پیاده سازی آرمان های انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی در منطقه غرب آسیا گذاشت.

 

وی با بیان اینکه مجاهدت های شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس بخصوص در عملیات های بیت المقدس، طریق القدس، والفجر 8 و آزادسازی مهران بر کسی پوشیده نیست، گفت: ایشان بعد از جنگ هم به مقابله با اشرار و ضد انقلاب در مناطق جنوب شرق پرداخت.

 

ملک شاهکوهی ادامه داد: قائله مبارزه با داعش مصداق این جمله شهید سلیمانی بود که «فرصتی که در دل بحران ها وجود دارد در شرایط عادی نیست» چرا که با گسترش جبهه مقاومت آرمان های انقلاب اسلامی با شکل گیری حشدالشعبی عراق، انصار الله یمن، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان به همه کشورهای منطقه صادر شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان هم گفت: بیش از ۴ دهه مجاهدت خالصانه شهید سلیمانی در راه گسترش آرمان های انقلاب اسلامی و خدمت به این نظام الهی اجرعظیمی چون شهادت را برای او رقم زد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ایمانی افزود: او خداترس ترین بنده عصر ما بود و همین باعث شد خداوند کاری کند دشمنان دین از شنیدن نام او هم بترسند و واهمه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: ولایتمداری برجسته ترین ویژگی سیدالشهدای جبهه مقاومت بود و ایشان هیچگاه قدمی جلوتر یا عقب تر از اوامر ولی فقیه برنداشت.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان هم گفت: شهید سلیمانی گروه های مقاومت را بوجود آورد و تفکر  استکبارستیزی را در کشورهای منطقه را بنیانگذاری کرد.

 

 آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» افزود: به اعتراف دشمن با آنکه سردار سلیمانی در دانشگاه های نظامی جهانی تحصیل نکرده بود اما  یکی از بزرگترین تیوریسین های بزرگ جنگی محسوب می شود.

 

 وی ادامه داد: استراتژی ها و راهبردهای نظامی سردار سلیمانی تعجب بسیاری از فرماندهان نظامی جهان را به همراه داشته است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: سردار سلیمانی با جوانانی از سوریه افغانستان پاکستان و لبنان توانست حکومت پلید داعش را از صحنه کره خاکی پاک کند.

 

وی افزود: ‌بسیاری از رزمندگان و جوانان ساکن در کشور های اسلامی با الگو گرفتن از سردار سلیمانی مشغول مبارزه با استکبار هستند که این امر یکی از بزرگترین ثمرات تلاش های شبانه روزی سردار سلیمانی در منطقه بود.

 

نهضت و تفکری را حاج قاسم سلیمانی در ایران و سایر کشورهای جبهه مقاومت بنا کرد ثمرات ضد استکباری بیشماری را به همراه خواهد داشت که خروج متجاوزین و نیروهای خارجی از منطقه و شتاب بخشیدن به اضمحلال و نابودی رژیم غاصب و جعلی اسراییل از جمله این ثمرات خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار