مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین سایت بازدید از حیات وحش گلستان در پارک ملی گلستان ایجاد می‌شود.

نخستین سایت بازدید از حیات وحش در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های سال 94 اظهار داشت: پروژه ایجاد سایت بازدید از حیات وحش در پارک ملی گلستان با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست تعریف شده است.

وی افزود: برای پارک ملی گلستان  نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که احداث سایت بازدید از حیات وحش و امکانات بهداشتی از این محل انجام می‌شود و همچنین در برنامه‌های امسال هرچه کمتر صدمه دیدن این پارک نیز در کنار ماندگاری بیشتر مسافران دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در حوزه گردشگری برای اینکه ماندگاری مسافر را در استان گلستان ایجاد کنیم با توجه به ظرفیت‌های بالای استان پروژه هایی در نظر گرفته شده که سایت بازدید از حیات وحش و جزیره آشوراده از جمله آن‌ها است.

وی تاکید کرد: جلسات کمیته راهبردی برای جزیره آَشوراده تشکیل شده و در مدت 4 ماه آینده طرح به محیط زیست داده می‌شود و در سواحل بندرگز، بندرترکمن و گمیشان نیز پروژه‌های گردشگری قابل توجهی داریم که روند اجرایی این پروژه‌ها از امسال آغاز می‌شود.

کریمی افزود: در غرب استان گلستان نیز آبشار کبودوال ثبت ملی شده و اعتبار 250 میلیون تومانی به آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به بخش میراث فرهنگی گفت: پرونده دیوار گرگان در حال آماده شدن است تا برای ثبت جهانی آن اقدام شود و همچنین احداث موزه بزرگ روستایی و موزه مردم شناسی نیز در دستور کار است.

کریمی اظهار کرد: موزه بزرگ روستایی پس از موزه روستایی گیلان در خاورمیانه و آسیای مرکزی دومین موزه بزرگ از این دست است  و در راستای هویت‌بخشی و توجه به سکونت‌گاه‌های روستایی ایجاد می‌شود و در استان گلستان اقوام زیادی داریم که این موزه این قابلیت‌ها را نشان می‌دهد و در هفته صنایع دستی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه بافت تاریخی گرگان نیز با ورود وزارت مسکن امسال شاهد اتفاقات خوبی هستیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

کریمی با اشاره به بخش صنایع دستی گفت: بزرگترین دغدغه ما در بخش صنایع دستی نداشتن یک نمایشگاه دائمی برای ارائه آثار صنایع دستی هنرمندان استان گلستان بود که در هفته صنایع دستی شاهد افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع دستی استان گلستان در خانه باقری‌های گرگان هستیم.

وی افزود: در بخش هتل‌ها نیز هم‌اکنون 23 هتل فعال در استان گلستان داریم و متقاضیان زیادی نیز برای احداث هتل داریم که بخشی از آنان در حال تشکیل پرونده هستند و یک هتل جدید نیز در نوده‌خاندوز به زودی افتتاح می‌شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار