مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ویرایش پایانی برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان با به‌روزرسانی بر اساس اتفاقات اخیر و ضرورت نیاز به تقویت بخشی از حوزه‌ها در حال انجام است.

سند مهندسی فرهنگی گلستان در مراحل پایانی ویرایش است

به گزارش گلستان 24، محمد رعیت روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس اظهار کرد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان که بر اساس سند مهندسی فرهنگی کشور تنظیم شده و پنج اولویت فرهنگی استان شناسایی شد در ۲ هفته گذشته با حضور نمایندگانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه رونمایی گردید.

وی جوانان و ازدیاد جمعیت، سواد رسانه‌ای و نشاط اجتماعی را از جمله موارد مورد تاکید در برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان دانست و افزود: طبق این سند تقسیم کار بین دستگاه‌ها صورت گرفته و شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها هم در این راستا نقش آفرین خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: ویراش نهایی این سند با توجه به موارد پیشنهادی برای به‌روزرسانی و تقویت برخی از حوزه‌ها با راهنمایی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان در حال انجام است تا بعد از نهایی شدن برای اجرا در اختیار دستگاه‌ها و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها قرار گیرد.

رعیت اولویت فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان را تمرکززدایی از مرکز استان دانست و گفت: با همین نگاه زمینه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به میزبانی گنبدکاووس فراهم شد و همچنین از اعتبارات جدول ۱۷ و حوزه‌های مختلف سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۰ میلیون تومان برنامه‌ به بخش خصوصی محول ش.

وی اعتبارات استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوابگوی فعالیت‌های مختلف زیر نظر این حوزه ندانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فرصت خوبی برای همراهی دستگاه‌های متولی در اختصاص اعتبارات به منظور کمک به توسعه فعالیت‌های فرهنگی است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار