ناخدا دوم فرماندهی نداجا در گلستان:

ناخدا دوم فرماندهی، نماینده و رییس گزینش نداجا در استان گلستان گفت: حضور 18 ملوان گلستانی در ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که توانست به خوبی از اقیانوس آرام عبور کند و مسیر دریا‌نوردی ‌‌به دور کره‌زمین را با موفقیت به پایان برساند افتخار بزرگی برای گلستان و کشور است.

حضور 18 گلستانی در ناو شکن نیروی دریایی کشور افتخار بزرگی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مصطفی خسروی با حضور در دفتر پایگاه خبری – تحلیلی گلستان 24 به مناسبت روز خبرنگار ، اظهار کرد: حضور این ملوانان در ناوشکن ارتش جمهوری اسلامی برگ زرینی برای تاریخ گلستان است.

وی افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دنا و ناوبندر مکران برای اولین‌بار دور دنیا را پس از حدود ۸ ماه دریانوردی طی کردند و به سلامت و برخلاف تهدید دشمنان از جمله ناوهای آمریکایی به آبهای ایران اسلامی رسیدند.

ناخدا دوم خسروی در تشریح این سفر گفت: ناو گروه 86 ارتش افتخار پیمودن طولانی ترین مسیر پیرامونی کره زمین با ناوی کاملا ایرانی را به خود اختصاص داده است به این صورت که این مسیر از بندر عباس و پس از آن بندر بمبئی در کشور هندوستان شروع شد، که مورد استقبال مقامات و مسئولان کشوری هند قرار گرفت و سپس وارد جاکارتا در اندونزی شد و بعد از آن مهمترین بخش ماموریت ما آغاز شد.

وی ادامه داد: دریانوردی پیوسته از جاکارتا شروع شد، و بیش از ۱۲۰ روز این ناوگروه برای طی کردن اقیانوس آرام در حرکت بود و پس از آن از نزدیکی قطب وارد اقیانوس اطلس شد.

ناخدا دوم خسروی بیان کرد: اگر چه در این زمان بسیاری و بخصوص رسانه های معاند با شایعه پراکنی بر این باور بودند که این ناوگروه توسط آمریکا تحریم شده و اجازه حرکت نداردریال اما دریانودارن غیور ارتش که زیر پرچم فرمانده کل قوا دل به دریا زده و ایشان پیروی می کنند بدون ترس از تهدیدات ناو های جنگی مجهز آمریکایی بعد از برزیل و با عبور از اقیانوس اطلس وارد آفریقای جنوبی شد و سپس به سمت کشورمان حرکت کرد و با افتخار وارد آبهای وطن شد.

وی افزود: یکی از مهم ترین ابزارهایی که در این سفر به دریانودارن ناوشکن کمک رسانی کرد این بود که متخصصان نیروی دریایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی اطلاعات ۵۰ سال هواشناسی و جو اقیانوس را پیاده و یک نرم افزار تولید کردند که با ۲ درصد خطا می‌تواند بگوید تا ۲۰ سال آینده وضعیت هوای اقیانوس چگونه است.

ناخدا دوم خسروی گفت: این نرم‌افزار ابزاری راهبردی برای آینده کشتیرانی نظامی و غیرنظامی کشور است که به خوبی عیار و صحیح بودن خود را در این ماموریت به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: از نکات جالب این دریانوردی، مجهز بودن ناوگروه به آخرین امکانات مورد نیاز بود. شاید باورش برای مردم ما سخت باشد که بدانند ناوبندر مکران اولین بیمارستان دریایی کاملا مجهز را با بهترین تجهیزات دارد. یونیت پرتابل دندان‌پزشکی و رادیولوژی پرتابل دارد و یک تیم ۲۰ نفره پزشکی ناوگروه را همراهی می‌کردند. شبیه بهترین بانک خونی که در تهران وجود دارد، در مکران ایجاد شد تا جایی که در هشت ماه دریانوردی مکران، سه عمل جراحی موفق در همان زمانی که ناوگروه در اقیانوس آرام طی مسیر می‌کرد و هیچ پناهی نداشت، انجام شد.

وی افزود: در دو شناور حتی نان تازه پخت می‌شد و چنان به لحاظ پشتیبانی کار با دقت و قدرت صورت گرفت که در بنادری که پهلوگیری می‌شد، تنها میوه و سبزی تازه که برای سلامتی بسیار مهم است، بارگیری می‌شد و نیاز دیگری وجود نداشت.

ناخدا دوم خسروی بیان کرد: این سفر بزرگ و رویایی نشان داد که ایران اسلامی پس از سال‌ها تلاش و روی پای خود ایستادن، امروز به این خودباوری رسیده که بدون هراس از تهدیدهای بین المللی در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها می‌تواند حضور داشته باشد.

وی افزود: ما در این سفر نیروهایی داشتیم که فرزندشان در سفر پدر به دنیا آمده و وقتی برگشتند 8 ماهه بودند و این نشان دهنده اعتقاد و التزام این افراد به فرمانده کل قوا و ایران اسلامی است.

به گفته ناخدا دوم خسروی، دریانوردان ناو گروه 86 ارتش موفق و سربلند از این سفر بیرون آمدند، چون فرمانده ای به نام مقام معظم رهبری که فرماندهی کل قوا را در دست دارد همواره راهنمایشان بوده و امروز ما به وجود و حضور ایشان در کنار چنین موفقیتی افتخار می کنیم.

وی بیان کرد: موفقیت در مأموریتی ۶۵ هزار کیلومتری چیزی جز ایمان و اعتقاد به خدا، کشور و رهبری نیست .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار