مدیر عامل کارخانجات پنبه گلستان:

مدیر عامل کارخانجات پنبه پاک کنی استان گلستان گفت: فقدان قیمت تضمینی برای خرید پنبه یکی از دلایل بی رغبتی برای کشت آن است.

فقدان قیمت تضمینی بزرگترین مشکل تولید پنبه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، پاک سرشت در سومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی که با حضور مدیر کل پنبه و دانه های روغنی گزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تولید پنبه یا همان وش یک تولید هزینه بر است و برای کشاورز با شرایط فعلی سودی برای تولید ندارد.

وی افزود: مساله تخم پنبه مشکل دیگری است که سال ها گریبان این صنعت را گرفته به گونه ای که تا سال 83 این تخم پنبه برای روغن کشی خریده میشد و پس از این سالها تبدیل به علوفه دام شد.

پاک سرشت گفت: مساله دیگر حگایت مرزی از واردات پنبه است که کمر کشاورزان را شکست و تولید آن را به شدت کاهش داد.

وی ادامه داد: وقتی وزارت جهاد کشاورزی برای واردات محصولات کشاورزی از جمله پنبه تعرفه نمیگذارد چطور می توان انتظار نجات پنبه را داشت و وزارت جهاد باید حداقل 20 درصد برای واردات تعرفه بگذارد.

پاک سرشت افت کشها و هزینه آن و آب را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: شبکه مراقبت از بین رفته و با توجه به افزایش قیمت سموم و سه مرحله ای بودن سمپاشی برای پنبه و همچنین کمبود آب این زراعت را در استان که مهد طلای سفید بود زمین گیر کرده است.

به گفته وی فقدان ماشین آلات به روز کشاورزی از جمله کمباین مخصوص پنبه چینی و کمبود کارگر از دیگر مسایلی است که سال ها از سوی مسولان به آن بی توجهی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار