رییس ستاد انتخابات استان گلستان:

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۵۵.۵ درصد از ۵۸۱ داوطلب ثبت‌نام قطعی ۱۲ دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه برای انتخاب هفت نماینده مجلس این استان، به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند.

۵۵.۵ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس در گلستان، مستقل هستند

به گزارش گلستان 24، سیدعلی مهاجر اظهار کرد : ۲۲.۵ درصد از داوطلبان اصلاح طلب و ۲۲ درصد باقی مانده را اصولگرا تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره در استان ۸۳ نفر داوطلب شده‌اند، ادامه داد: از بین ثبت‌نام کنندگان، ۱۹۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا، ۱۱۷ نفر مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش، ۸۰ نفر کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان، ۷۶ نفر گنبدکاووس، ۷۰ نفر رامیان و آزادشهر و ۴۶ نفر علی‌آبادکتول هستند.

به گفته وی از مجموع ۵۸۱ ثبت‌نام‌کننده انتخابات مجلس، ۵۲۰ نفر مرد و ۶۱ نفر زن هستند که ‌۴۳۸ نفر شیعه شامل ۳۸۶ نفر مرد و ۵۲ نفر زن و ۱۴۳ نفر سنی شامل ۱۳۴ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات از ۲۷ مهر تا چهارشنبه سوم آبان‌ ماه با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، انجام شد.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است. حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار