دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: پس از اعلام نتیجه انتخابات، برپایی جشن پیروزی توسط طرفداران کاندیدا ممنوع است و تخلف به شمار می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات گلستان: تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای ۲ کاندیدا/ برپایی جشن پیروزی پس از انتخابات ممنوع است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، حمیدرضا ملک حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار داشت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب گلستان جمعه 21 شهریور برگزار می‌شود که دو کاندیدا برای راهیابی به مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا، دور دوم انتخابات مجلس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و آزمونی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال آینده است.

ملک حسینی ادامه داد: طبق دستورالعمل ستاد انتخابات کشور، هیچ یک از نامزدها حق بازگشایی مکان یا دفتری را به عنوان ستاد نداشتند و باید از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما استفاده می‌کردند.

وی اضافه کرد: تخلفات تبلیغاتی را به دو قسمت تقسیم بندی کردیم، تبلیغات خارج از فضای مشخص شده و برنامه‌های تجمعی که شاهد برخی تخلفات تبلیغاتی بودیم.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: پس از دریافت گزارش‌های از تخلفات تبلیغاتی، هر دو کاندیدا به دادگستری احضار شدند و پرونده‌ها در دست اقدام و رسیدگی است و باید سیر قانونی طی شود.

وی یادآور شد: پس از اعلام نتیجه انتخابات، برگزاری جشن پیروزی توسط طرفداران کاندیدا ممنوع است و تخلف به شمار می‌رود.

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: سه هزار و 660 نفر در 244 شعبه اخذ رای در چهار شهرستان غرب استان فعالیت خواهند کرد که 121 شعبه شهری و 123 شعبه روستایی هستند، همچنین 230 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار خواهند بود.

ملک حسینی با بیان اینکه تمام شعب اخذ رای ضدعفونی می‌شوند، افزود: در شعب اخذ رای اولویت استفاده از فضای باز و چینش میز و صندلی است، همچنین زدن ماسک، استفاده از دستکش و فاصله گذاری فیزیکی باید توسط رای دهندگان رعایت شود.

وی یادآور شد: انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و زمان رای گیری از ساعت 8 تا 18 خواهد بود و احتمال تمدید آن بسیار کم است.

ملک حسینی ادامه داد: 198 هزار و 712 نفر واجد شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هستند و متولدین 21 شهریور 1381 به بعد می‌توانند رای بدهند.

وی اضافه کرد: کمیته امنیت ستاد انتخابات استان در روز اخذ رای در حوزه انتخابیه مستقر می‌شود تا به تخلفات احتمالی رسیدگی کنند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان   یادآور شد: برای بیمارانی که در مراکز درمانی بستری هستند صندوق‌های سیار برای اخذ رای در نظر گرفته‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار