مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان علی آبادکتول گفت: 3 جاذبه دیگر از جاذبه های طبیعی شهرستان علی آبادکتول در انتظار ثبت در فهرست آثار میراث طبیعی کشور می باشد.

3 جاذبه طبیعی علی آبادکتول در انتظار ثبت

به گزارش گلستان24، عباس عنایت مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان علی آبادکتول با ذکر این مطلب افزود: شهرستان علی آبادکتول از حیث میراث فرهنگی دارای 102 اثر شناخته شده می باشد که تعداد 68 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 پرونده دیگر در حوزه میراث طبیعی  شهرستان علی آباد کتول مربوط به  درختان سرخدار روستای افرا تخته  و درختان سرونوش در دهنه محمد آبادکتول و درختان زربین روستای زرین گل آماده شده که در ماههای آتی جلسه دفاع آن در سازمان مرکزی برگزار می گردد.

عنایت در ادامه یاد آورشد: در ابتدای سال جاری آبشار کبود وال با ویژگی تمام خزه ای آن به اتفاق آراء با شماره ثبت 247 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است .  

وی در پایان با اشاره به اینکه علی آباد کتول از حیث آثار طبیعی غنی است، اظهارامیدواری کرد: با ثبت بیشتر آثار طبیعی این شهرستان در فهرست آثار طبیعی کشور، گام موثری جهت جذب گردشگران داخلی وخارجی و توسعه ورونق صنعت گردشگری این شهرستان برداشته شود.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار