عربستان توانایی یک روز مدیریت بر حجاج را ندارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا که در سفر حج به سر می برد از سلامت خود خبر داد و گفت :فاجعه منا پس از حادثه افتادن جرثقیل، به صورت کامل بی لیاقتی حکام آل سعود را اثبات کرد و نشان داد که آن‌ها توانایی مدیریت یک روز را ندارند.

نماینده گرگان که در سفر حج به سر می برد سالم است

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری که هم‌اکنون برای انجام مناسک حج تمتع در مکه مکرمه به سر می‌برد اظهار داشت: فاجعه منا پس از حادثه افتادن جرثقیل، به صورت کامل بی لیاقتی حکام آل سعود را اثبات کرد و نشان داد که آن‌ها توانایی مدیریت یک روز را ندارند.

وی افزود: شنیده شده که علت حادثه وارد شدن جانشین ولیعهد عربستان در منطقه مشعر منا و بازگشت وی در خلاف مسیر عبور حجاج بوده و اگر هم این موضوع صحت نداشته باشد باز هم این حادثه نشان از بی‌کفایتی آل سعود دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه در موسم حج جمعیت زیادی برای برگزاری مراسم به عربستان سفر می‌کنند، تصریح کرد: حکام آل سعود باید نسبت به تأمین امنیت جان و سلامت حجاج مسئول باشند.

طاهری افزود: عربستان سعودی در صورت عدم توانایی تأمین جان حجاج و برگزاری مراسم حج می‌تواند از کشورهای دیگر کمک بگیرد.

وی اظهار کرد: مکه و مدینه سرزمین وحی است و متعلق به همه مسلمانان جهان است و امیدواریم حکام کشورهای اسلامی چشم خود را به این جنایات دیروز عربستان نبندند و برای مدیریت موسم حج فکری شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان کشورمان از همان لحظه وقوع حادثه در منطقه حضور دارند و همه تلاش خود را انجام داده‌اند اما متاسفانه عربستان اجازه کمک نیروهای امدادی ایران را نمی‌داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر روند مناسک حج بدون بروز مشکلی در حال پیگیری است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار