شرکت کودکان و نوجوانان در مسابقه بین المللی نقاشی بلاروس، برنامه های کمیته ورزشی اجلاسیه چهار هزار شهید، آموزش داستان نویسی در حوزه هنری، سوت پایان مرحله استانی مسابقات رفاقت مهر، بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تمدید مهلت ثبت نام فناوری های برتر هسته ها و واحدهای فناور از عناوین خبری ایرنا مرکز گلستان است.

گزیده های خبری روز چهارشنبه استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ کودکان و نوجوانان گلستانی در یازدهمین مسابقه بین المللی نقاشی 'سرزمین مادری' بلاروس 2016 شرکت کردند. 
این مسابقه با هدف کاوش، حمایت و کمک به پیشرفت هنرمندان مستعد جوان و به نمایش گذاشتن آثار هنری آنان برای افراد دیگر، بسط و حفظ روش های آموزش هنر ملی و منطقه ای، روان کاوی و روش شناسی مناطق مختلف جهان و جلب توجه کودکان به سرزمین مادری و مردمی که در آن زندگی می کنند، برگزار شد. 
آثار نقاشی کودکان و نوجوانان گلستانی با موضوعاتی هم چون 'صد سال پیش، آوازهای سرزمین مادری، کسانی که در نزدیکی شما به سر می برند، ما می رویم، ما پرواز می کنیم، سال ها می گذرند، رنگ ها دگرگون می شوند' با تکنیک آزاد تولید شده بود که پس از بررسی های کارشناسی شده 71 اثر از بین 9 مرکز به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد. 
بر اساس اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو گرگان و گنبد، گمیشان، مینودشت، بندرترکمن، آق قلا و مجتمع فرهنگی هنری گرگان در این فراخوان شرکت کردند. 

***
در دومین جلسه هماهنگی کمیته ورزشی اجلاسیه بزرگداشت 4000 شهید استان گلستان هیاتهای ورزشی برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند. 
در این نشست که با حضور کلیه اعضا در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد 
روسای هیاتهای ورزشی کاراته، فوتبال، تکواندو، جودو، تیر و کمان، اتومبیل رانی، همگانی، پاراگلایدر، سه گانه، دوچرخه سواری برنامه های پیشنهادی ویژه بزرگداشت یادواره 241 شهید ورزشکار را به ریاست کمیته ورزشی اجلاسیه بزرگداشت 4000 شهید استان ارائه کردند. 
اجلاسیه بزرگداشت 4000 شهید استان گلستان بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در 25 آذر ماه سال 95 و همزمان با هفته وحدت برگزار خواهد شد. 
استان گلستان 3949 شهید تقدیم انقلاب داشته است که تعداد 241 نفر آن شهدای ورزشکار هستند. 

*** 

کارگاه آموزشی داستان نویسی به صورت هفتگی با حضور هنرمندان و علاقه مندان به داستان در سالن اجتماعات حوزه هنری استان گلستان واقع در گرگان خیابان اول لشگر نبش فردوسی اول برگزار می شود. 
مسئولیت این کارگاه های دوره ای با منیره جندقی از هنرمندان گلستانی است و علاقمندان به عرصه ادبیات می توانند سه شنبه ها با حضور در این نشست ها از مباحث مختلف ادبی و خصوصا مباحث مربوط به داستان نویسی بهره مند شوند. 

*** 

مرحله استانی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری رفاقت مهر گلستان در دو بخش مردان و زنان با اعلام نفرات برتر در محل اردوگاه کشوری مرحوم 'امیرمحمد قاسمی دلند' جمعیت هلال احمر گلستان به کار خود پایان داد. 
مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه اعضای تیم های برتر مرحله شهرستانی با حضور ١٠٩ نفر مرد و ١٠٤ نفر زن در ٤ رشته حمل مصدوم، امداد و کمک های اولیه، اسکان اضطراری و زبان انگلیسی برگزار شد. 
در نخستین روز از مرحله استانی مسابقات رفاقت مهر گلستان در بخش زنان در رشته امداد و کمک های اولیه تیم های کردکوی، علی آباد کتول، مینودشت، در رشته اسکان اضطراری تیم های گنبدکاووس، آق قلا، بندرترکمن، در رشته حمل مصدوم تیم های گرگان، کردکوی، گنبدکاووس و در رشته زبان انگلیسی تیم های کردکوی، بندرگز و گرگان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب نمودند. 
در دومین روز نیز در بخش مردان رشته امداد و کمک های اولیه تیم های آق قلا، کلاله، گرگان، رشته اسکان اضطراری تیم های آق قلا، بندرترکمن، گرگان، رشته حمل مصدوم کلاله، گنبدکاووس، علی آباد کتول و در رشته زبان انگلیسی تیم های کردکوی، بندرگز و آزادشهر به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. 

*** 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان اعلام کرد: مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای (خصوصی) در سراسر استان از شانزدهم آبان ماه به مدت یک هفته آماده پذیرش بازدیدکنندگان می باشند. 
ابوالفضل تیرانداز افزود: برنامه بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری تا بیست و یکم آبان ماه به طور هماهنگ کشوری در سراسر استان اجرا می شود. 
وی اضافه کرد: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی، ارتقای منزلت آموزش های فنی و حرفه ای، معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و آگاهی از انتظارات و نیازهای مخاطبان از جمله اهداف برگزاری بازدید همگانی است. 
وی گفت: علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان 01732231788 تماس حاصل نمایند. 

*** 

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از ضرورت ثبت فناوری های شرکت های استان در سامانه ثبت دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور جهت حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار کشور خبر داد. 
آیدانی گفت: جهت ثبت دستاوردها و همچنین ممیزی طرح ها بر اساس شاخص های سطح آمادگی فناوری (TRL) حداکثر تا 15 آبان ماه سال جاری می بایست هسته ها و واحدهای فناور و افراد حقیقی و حقوقی به سامانه techtrade-msrt.ir مراجعه نمایند. 
وی افزود: در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری امسال کشور، عرضه کنندگان، متقاضیان، سرمایه گذاران و رابطان فناوری با یکدیگر آشنا شده، مذاکره کرده و برای معامله فناوری توافق خواهند کرد. 

*** 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: به 118 فقره برابر با 97 درصد نامه های مردمی که از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق سامانه سامد به این اداره کل رسیده، پاسخ داده شده است. 
علی بخش رستمی مجموع نامه های رسیده از طریق سامانه سامد به اداره کل را طی این مدت از سال جاری 122 مورد ذکر کرد و گفت: موضوع نامه ها مربوط به درخواست ثبت نام، تحویل و تسهیلات واحدهای مسکن مهر، بهسازی و آسفالت راه ها، مشکلات مربوط به املاک و حقوقی، حریم راه ها، تسهیلات بافت های فرسوده، تقاضای اشتغال و تبدیل وضعیت نیروهای اداره کل و بازنشستگی کارکنان بوده است. 
وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان در آذرماه سال گذشته نیز بیش از 1500 نامه مردمی از طریق سامانه سامد به اداره کل ارجاع شد که به تمام آنها رسیدگی و پاسخ مقتضی داده شد. 

***

نشست مشترک مدیرعامل شرکت گاز و مدیران چهار دستگاه شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در راستای شتاب در روند توسعه گازرسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی، کاهش سوخت مایع و جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر سوختهای فسیلی برگزار شد. 
مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: تمایل واحدهای صنعتی به استفاده از سوخت گاز بیشتر شده و تعداد زیادی از این واحدها درخواستهای خود را به این شرکت ارسال کرده اند و البته روند گازرسانی به این واحدها مورد توجه قرار گرفته است. 
صفرعلی جمال لیوانی افزود: هم اینک حجم بالایی از سوختهای فسیلی توسط واحدهای صنعتی مصرف می شود که با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در خصوص کاهش مصرف سوختهای فسیلی مایع تاکنون به تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی و شهرکها گازرسانی شده است. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار