تردد بیش از 53 میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان، افتتاح مجتمع فرهنگی هنری گرگان در بهمن امسال، تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع، ارتقاء جایگاه استان در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی، پایان المپیاد استانی طرح ملی دادرس و همکاری میراث فرهنگی استان با فرمانداری، بخشداری، شهرداری و شورای شهر فراغی، نوکنده و بندرگز

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 53 میلیون و 325 هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته اند.
مرجان مهدیزاده افزود: این آمار از سامانه ترافیک برخط مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه ها در 34 محور مواصلاتی استان گلستان استخراج شده و سهم خودروهای سنگین معادل 13 درصد کل تردد استان بوده است.
وی متوسط سرعت تردد شش ماهه در شبکه راه های استان گلستان را 83 کیلومتر در ساعت ذکر کرد.

***

رییس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان از افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری این شهرستان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام یعقوب مهدوی گفت: کلنگ این پروژه در سال 84 به زمین خورد اما به دلیل مشکلات مالی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
وی با بیان این که 700 میلیون تومان برای بهره برداری این پروژه اعتبار تخصیص داده شد افزود: 22 بهمن سال جاری این ساختمان فرهنگی - هنری افتتاح می شود.
حجت الاسلام مهدوی با بیان این که بخش اداری و انجمن های هنری این مجتمع قابل استفاده خواهد بود اضافه کرد: آمفی تئاتر این مجتمع نیاز به تخصیص اعتبار دارد که در صورت اختصاص بودجه تا سال آینده این بخش هم به بهره برداری می رسد.
مجتمع فرهنگی هنری گرگان دارای چهار هزار و 500 مترمربع مساحت و سه هزار و 500 مترمربع زیربنا واقع در چهار راه بهارستان است. 

***

در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی و با هدف گسترش همکاری ها و برگزاری دوره های آموزشی، تفاهم نامه همکاری مشترکی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و دانشگاه جامع گلستان منعقد شد.
ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در جلسه امضای تفاهم نامه هدف از این تفاهم نامه را همکاری مشترک به منظور اجرای دستاوردهای پژوهشی و پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی و پروژه های مختلف در سطح خرد و کلان، برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره علمی و تخصصی متقابل در چارچوب قوانین طرفین تفاهم نامه، همکاری در زمینه توسعه و پیشبرد اهداف آموزشی در چارچوب نیازهای دانشگاه و اداره کل عنوان کرد.
دکتر یغمایی رییس دانشگاه جامع گلستان نیز گفت: مشارکت در برگزاری کارگاه، سمینار و دوره های آموزشی، ارائه، طراحی، ثبت و تجاری سازی ایده ها، خلاقیت ها و اختراعات، همکاری علمی در تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی با معرفی با خبرگان و اساتید و صاحب نظران، همکاری در جهت فراهم نمودن فضای آموزشی مناسب و تجهیزات کمک آموزشی برای اجرای دوره های آموزشی و زمان دوره های آموزشی با توجه به قوانین و مقررات دانشگاه، معرفی ایده ها، ابداعات و اختراعات دانشجویان و اعضای هیأت علمی در حوزه مهارت و فناوری جهت جلب حمایت های دستگاهی و ... از جمله تعهداتی است که بر عهده دانشگاه جامع گلستان می باشد.

***

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به ارتقاء جایگاه استان در استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها، کوتاه تر شدن زمان وقت دهی به پرونده ها، ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی، تسریع در تعیین تکلیف پرونده های قدیمی و اجرای برنامه های پیشگیرانه را دلیل این ارتقای جایگاه عنوان کرد.
هادی هاشمیان افزود: استفاده از این سیستم علاوه بر تسهیل دسترسی مردم به روند دادرسی، از مراجعه غیرضروری آنان به دادگاه ها نیز می کاهد.
سیستم مدیریت پرونده ها (cms) از سال 85 در استان گلستان راه اندازی شده است و مراجعین با دریافت شماره پرونده و رمز از دفاتر شعب می توانند مراحل دادرسی پرونده خود را از طریق اینترنت پیگیری کنند.

***

سومین دوره المپیاد استانی طرح ملی دادرس گلستان با اعلام تیم های برتر اعضای پسر به کار خود پایان داد.
در این المپیاد تیم های مینودشت، کلاله و آق قلا به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم کردکوی نیز به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

***

تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با فرمانداری های کلاله و بندرگز و بخشداری ها، شهرداری ها و شوراهای اسلامی تابعه این دو شهرستان منعقد شد.
این تفاهم نامه ها به منظور استفاده از ظرفیت های مشترک اعتباری، برنامه های در دست اجرا و پروژه های اجرایی و با هدف و رویکرد اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه ها و تجمیع منابع اعتباری طرفین تفاهم نامه منعقد و مبادله شده است.
از جمله اهداف این تفاهم نامه ها معرفی و شناسایی بیشتر جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی و شهرهایی که در گذشته کمتر مورد توجه بوده اند و سهم بری مناسبی از محل اعتبارات استانی و ملی برای اجرایی کردن پروژه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی نداشته اند، است.
تهیه کتابنامه، بروشور، فیلم و انواع اقلام تبلیغاتی، ثبت آثار طبیعی و تاریخی و فرهنگی و معنوی در شهرها و ارائه خدمات مشترک به مسافران و گردشگران و تهیه بسته های سرمایه گذاری از محورهای مورد تفاهم می باشد.

***

جشنواره ملی ایده های برتر، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر در کنار شانزدهمین نمایشگاه و دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در هفته پژوهش در محل نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.
عماد آیدانی گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در جامعه و ابزاری در راستای مدیریت و تقویت زنجیره ایده تا محصول در کشور برگزار خواهد شد.
مشاور جوان پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت پیش آمده در استان و عدم وجود محدودیت در ارائه ایده در این جشنواره از کلیه مخترعین، نخبگان، هسته های فناور دعوت به عمل می آید جهت ارائه ایده خود حداکثر تا پایان مهر ماه سال جاری به پایگاه اینترنتی best-idea.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارائه ایده خود اقدام نمایند.

***

به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، کارکنان نیروی انتظامی گلستان و خانواده آن ها در روز 17 مهر ماه از موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان به صورت رایگان بازدید خواهند داشت.
بر اساس اعلام میراث فرهنگی گلستان در روز 17 مهر ماه کارکنان ناجا و خانواده آنها با ارائه کارت شناسایی معتبر می توانند از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی سطح استان بازدید کنند.
استان گلستان با دارا بودن 8 موزه و میراث جهانی گنبد قابوس و بناها و محوطه های فرهنگی تاریخی دیگر میزبان این علاقه مندان خواهد بود.
هم اینک موزه های مردم شناسی گمیشان، صنایع دستی گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه شهر گرگان، موزه تاریخ طبیعی و موزه حیات وحش و محیط زیست علی آباد کتول و موزه مردم شناسی مینودشت پذیرای این گروه از علاقمندان است.

ارسال نظر

آخرین اخبار