پورتال اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با حضور رئیس روابط عمومی میراث کشور رو نمایی شد.

پورتال دو زبانه اطلاع رسانی میراث فرهنگی گلستان رونمایی شد

به گزارش گلستان24؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در آیین رونمایی از این پورتال که ظهر پنجشنبه در گرگان برگزار شد، گفت: سایت قبلی نیازهای گردشگری داخلی استان را پاسخگو نبود چه برسد به پاسخگویی به نیاز گردشگران خارجی.

 میراث فرهنگی گلستان

ابراهیم کریمی افزود: یکی از شروط بین المللی شدن جشنواره اقوام راه اندازی پورتال بود که این قدم برداشته شد و امیدواریم بتوانیم این سایت را به سایتی فراگیر برای پاسخگویی به استان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این پورتال شامل سایت خبری، سایت زبان انگلیسی، گردشگری مجازی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، جشنواره اقوام،سرویس ویدئو و معرفی شهرستان هاست.

کریمی خاطر نشان کرد: این پورتال از حالت صرفا خبری خارج شده و در آن امکانات دیگری نیز در راستای تعامل بیشتر با کاربران به وجود آمده تا کاربران با جزییات بیشتری از استان آشنا شده و کلیپ های شخصی کاربران از اماکن گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز قابل ارسال است که بعد از بازنگری قابلیت نمایش پیدا می کنند.

وی اظهار کرد: در سایت صنایع دستی ضمن معرفی فعالیت ها، هنرمندان برتر نیز معرفی شده و قابلیت معرفی محصولات صنایع دستی به وجود آمده است.

به گفته وی در سایت گردشگری جاذبه های تفریحی و گردشگری؛ اماکن اقامتی، هتل ها و رستورانها نیز وارد شده و اماکن گردشگری با اطلاعات و دسترسی بیشتری معرفی شده اند تا قابلیت بهره برداری برای گردشگران و مسافران داشته باشند.

کریمی اضافه کرد: در بخش معرفی شهرستان ها کاربران با جاذبه ها و تاریخچه و وجه تسمیه شهرستانها آشنا می شوند و در بخش گردشگری مجازی اماکن و جاذبه های گردشگری به صورت تور مجازی پوشش داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین یادآور شد: فاز اول این پورتال راه اندازی شده و در نظر است در فاز بعدی با ایجاد درگاه مجزا کلیپ های شخصی از جاذبه ها ارسال شودو دفاتر خدمات مسافرتی و هتلهای استان در پنل اختصاصی خود را معرفی کنند.

ماندگاری مسافر دغدغه اصلی استان

وی همچنین گفت: یکی از دغدغه های استان عدم ماندگاری مسافر در گلستان است که دلیل اصلی آن در ناشناخته بودن خلاصه شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم استانی ها هنوز اطلاعات کاملی از ظرفیت ها و جاذبه های استان ندارند، ادامه داد: کشور نیز هنوز با شناخت کمی از استان گلستان مواجه است و باید شناخت اجمالی را ایجاد کنیم.وی اضافه کرد: در این پورتال ما پا را فراتر گذاشته و ابتدا سایت زبان انگلیسی را راه اندازی کرده و در آینده زبان روسی و عربی نیز به این پورتال افزوده خداهد شد.

کریمی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گلستان خواست تا این پورتال  را در کنار خود ببینند و سپس متذکر شد: پورتال میراث فرهنگی گلستان یک سایت تخصصی و مختص یک دستگاه نیست و از این رو انتظار میرود این پورتال از حوزه رقابتی دستگاهی خارج شود..

در ادامه رییس روابط  عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور در آیین رونمایی از پورتال میراث فرهنگی گلستان در جمع روابط عمومی های استان گفت: شبکه های اجتماعی موبایلی به جهت سرعت انتشار اخبار از جذابیت بالایی برخوردار بوده و از اینرو دستگاههای اجرایی باید در کنار پورتال و سایت اطلاع رسانی کانالهای عمومی را نیز ایجاد کنند.

حمید ضیایی پرور به علت جذابیت شبکه های اجتماعی موبایلی اشاره کرد و افزود: امکان شبکه سازی و گروه سازی میان دوستان، ثبت اطلاعات و سابقه تماس ها، امکان به اشتراک گذاری اطلاعات، دیتا، عکس و فیلم و امکان مکان یابی و اطلاع رسانی میتنی بر اطلاعات مکانی برخی از دلایل این جذابیتهاست.

وی ادامه داد: رسانه باید آموزش، نقد و سرگرمی و همچنین سرعت را باهم داشته باشند و شبکه های اجتماعی موبایلی به دلیل قدرت سرگرمی و بازی سازی، محیط چند رسانه ای، سادگی دسترسی و مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر خدمات مخابرانی از جذابیت بیشتری برخوردارند.

وی متذکر شد: اگر شبکه های بومی را تبلیغ کنیم و به شبکه های اجتماعی ملی ما تبدیل شوند ما به سمت بی نیازی از شبکه های خارجی گام برمی داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید صفحات ویکی پدیا دستگاههای اجرایی برای اطلاع رسانی به عموم مردم افزایش یابد، از افزایش مخاطبان سازمان میراث فرهنگی کشور در ماه های اخیر به ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر خبر داد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار