شیوع نود حاد آنفولانزا که با نامهای مختلفی چون خوکی ،گاوی و چند نام دیگر شناخته شده است درروزهای گذشته بازتاب قابل ملاحظه ای در رسانه ها داشته است .

آیا آنفولانزای نوع حاد در گلستان وارد شده است ؟

به گزارش گلستان24،در این زمینه زمانی توجه خاص افکار عمومی و رسانه های جمعی به این مساله معطوف گردید که در استانهایی مثل کرمان و سیستان و بلوچستان، تعدادی از هموطنان ما به علت ابتلا به این بیماری جان خودشان را از دست دادند.

آنفولانزای نوع حاد در گلستان


متعاقب این شرایط توجه و حساسیت همه خانواده ها به این مساله بیشتر شده است .توجهی که بنظر می رسد با توجه به شرایط خاص جامعه یک نیاز حیاتی است .
در ادامه این فرایند در دو روز گذشته در برخی از فضاهای مجازی ،شایعاتی از موارد ابتلا و حتی فوت برخی از شهروندان گلستانی به علت ابتلا به  این بیماری منتشر شده است .تایید این شایعات  تا زمانی که مراجع ذیصلاح استانی و درراس آن دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه اظهار نظر نکرده باشند غیر منطقی است .اما همین شایعات هم توجه ما را به چند توصیه اساسی در جهت مبارزه با این بیماری جلب می کند.
از جمله مهم ترین این توصیه ها مراجعه سریع به پزشک در صورت مشاهده نشانه های اولیه آنفولانزا مانند تب و لرز و کوفتگی بدن و بی میلی به غذاست.علاوه بر این باید از دست دادن یا روبوسی با افرادی که احتمالی ابتلای آنها به این بیماری وجود دارد پرهیز گردد.در این مرحله این تمهیدات مهم ترین نیازهای جامعه برای جلوگیری از شیوع گستره آن در محیط اطراف ماست .باید از کودکان و افراد سالخورده هم به صورت ویژه مراقبت کنیم .

/ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار