گلستان معدن محبت و مودت بین مردمانی است که جدا از نقاط افتراق با تاکید بر نقاط مشترک دینی و اعتقادی، سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی توام با محبت را تجربه می‎‬کنند.

رنگین‍‎کمان زیبای وحدت در آسمان گلستان

به گزارش گلستان24،در دیاری که به سرزمین سبزی و خرمی شهره است، پیوند محکم برادری بر دامنه لطافت این سرزمین افزوده و رنگین کمان محبت و وحدت همچنان بر سرای این ملک زیبا برقرار است.

گلستان معدن محبت و مودت

از ترکمن گرفته تا فارس، از سیستانی گرفته تا ترک، از شیعه گرفته تا سنی، همه و همه لبریز از عشق و محبت هستند، زندگی در این سرزمین شمالی جاری است و تو در هیچ جای این گستره خاکی احساس غرابت نمی‎کنی.

اگر چه این شرایط مساعد طی این سال‎ها جریان دارد، اما نباید از یاد برد همیشه این وحدت خار در چشم دشمنانی است که هرگز از این شرایط آرمانی و مسالمت‎آمیز راضی نبوده‎اند و حتی طی این سال‎ها با انواع برنامه‎ها، دسیسه‎ها و حتی سرمایه‎‎گذاری بر افکار افراطی در برخی مناطق استان در حال لطمه زدن به وحدت موجود هستند.

 در شرایط حساسی که دشمنان با نشانه گرفتن اختلافات قومی و مذهبی، کشورهای اطراف را به آشوب کشیده‎اند، باید با ظرافت و حساسیت برای مقابله با توطئه‎های دشمنان مراقب بود و نباید گذاشت خدشه‎ای به همبستگی و وحدت بین اقوام و مذاهب در استان وارد شود.

*وحدت گلستانی‎ها مدل مناسبی در عرصه ملی و جهانی

استاندار گلستان نیز اعتقاد دارد، مردم  گلستان با رنگین‌‎ کمانی از اقوام به یکدیگر عشق می‎‎‎ورزند و سالیان سال با چنین شرایطی در کنار یکدیگر زندگی کرده‎‎اند.

 «حسن صادقلو» پیش از این در همایش بزرگ وحدت که در مسجد قبا شهرستان بندر ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان در سایه تدبیر و بصیرت همه جانبه روحانیت و مردم شاهد هم‎‌گرایی بزرگی بوده است.

وی تصریح کرد: ما می‎‎توانیم ادعا کنیم این هم‎‌گرایی و وحدت می‎‎تواند در عرصه ملی و جهانی مدل رفتار باشد چنان‎چه مردم استان گلستان با رنگین‌کمانی از اقوام به یکدیگر عشق می‎‎ورزند و با یکدیگر ارتباط صمیمی دارند.

امام جمعه اهل‎سنت بندرترکمن نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی اساس اسلام و رمز موفقیت مسلمانان است، گفت: وحدت بین تمام مسلمانان جهان خصوصا اهل‌سنت و تشیع بسیار ضروری و از واجبات است.

عابدی‌کر بیان داشت: کفار و جهان‌خواران در درجه نخست می‎خواهند وحدت و یگانگی ملت‎های مسلمانان را خدشه‎دار کنند تا اتحاد از‌ بین برود برای جلوگیری از شر دشمنان اسلام باید وحدت را حفظ کنیم.

*وحدت؛ عامل جلوگیری از شر دشمنان اسلام

وی با اشاره به اینکه خدا به وسیله اسلام و ایمان در دل‌های مردم الفت و برادری ایجاد کرد، گفت: خداوند در سایه اسلام دل‎های مردم را به هم نزدیک کرد و دشمنان دیروز به دوستان امروز تبدیل شدند

همچنین مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان نیز طی روزهای گذشته در سخنانی گفت: تقویت وحدت و وفاق بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه نخبگان جامعه باشد.

 حجت‎الاسلام سید محسن طاهری به مناسبت هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع ) در گرگان اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا، انگلیس و اسرائیل با انواع ترفندهای سعی دارند که در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند هوشیاری و اتحاد مسلمانان باعث خواهد شد که نقشه‎های آنها بر ملا شود.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان بین مسلمانان و ضرورت توجه به برجسته‎سازی آن تاکید کرد و یادآور شد: تقویت وحدت و وفاق بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه نخبگان جامعه باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: اعتقاد به خدای واحد، قادر و توانا، وجود و اعتقادی قلبی و درونی به حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگ اسلام، قرآن‌کریم به عنوان کتاب آسمانی، قبله مشترک، احکام نورانی اسلام همچون نماز، روزه، حج و زکات که مورد قبول همه مذاهب اسلامی است که می‎تواند زمینه‎ساز هر چه بیشتر همکاری و اتحاد ما مسلمانان باشد.

*تاکید بر مشترکات و پرهیز از تفرقه عامل اصلی وحدت

وی به توطئه تکفیرها و داعش در کشورهای همسایه خصوصا عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی وحدت و هم‌بستگی مسلمانان برای حفظ اسلام عزیز و سرنگونی کفار و دشمنان تکفیری و داعشی مهم‌تر از هر چیز است.

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان تاکید کرد: داعش و تکفیری‎ها دست‎پرورده آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی هستند که هدف اصلی‎ آنها ضربه زدن به اصل اسلام است.

 طاهری ادامه داد: گروهکی که بویی از انسانیت نبرده و جلو چشمان جهانیان بدترین جنایات را بر ضد بشریت انجام می‎دهند در حالی که مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان‌شان را در مقابل این کشتار و وحشی‎گری بستند.

طاهری با تاکید بر ضرورت هوشیاری بیشتر مسلمانان شیعه و سنی و ادیان آسمانی که در کشورهای منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: این گروهک‎های دست‎نشانده استکبار جهانی و سرویس‎های جاسوسی غرب پیاده نظام‎های سیاست‎های ضد اسلامی در منطقه هستند اگرچه با هوشیاری برخی علمای شیعه و سنی منطقه و اعلام جهادی که بر علیه آنها دادند بسیج مردمی این کشورهای با رشادت‎ در حال مقابله با این مزدوران هستند.

وی همچنین ضمن قرائت آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، اعتصام به حبل‎الله و چنگ زدن به ریسمان الهی را مقدمه وحدت و عدم تفرق مسلمانان دانست و گفت:‌ حبل الله همان مشترکات مسلمانان است و در راس آن ولایت خداوند متعال و رسول اکرم و اولوالامر قرار دارد.

*نباید از کید دشمنان وحدت ملت غافل شد

طاهری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با رهبری و مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری الگوی کاملی از وحدت مسلمانان در سایه ولایت را به جهان اسلام ارائه داد و در این راستا استان گلستان نیز در این جهت در میان استان‎های کشور پیشتاز است.

طی این سال‎ها به لطف علمای بزرگ منطقه و تبعیت از سیره پاک رسول اکرم(ص)، اهل بیت (س) و توجه به  توصیه‎های وحدت بخش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، خوشبختانه بین اقوام و مذاهب این استان شمالی همزیستی بسیار مسالمت‎آمیزی حاکم است اما این بدان معنی نیست که از افکار تفرقه‎افکنانه دشمنان نباید غافل بود و همیشه باید این فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب را که در جمع مردم کردستان بیان کردند را مورد توجه قرار داد، «توطئه دشمن آن است که این دو مکتب را در مقابل هم قرار دهد. این اختلاف در جهت از بین بردن هویّت یک ملت و در موضوعا‎تى ایجاد مى‎‌شود که نباید بین آنها باشد. به علماى محترم شیعه و سنّى گفتم شما دم از وحدت مى‎‌زنید و این خیلى خوب است و من هم از شما ممنونم؛ اما از کید دشمن غافل نباشید. دشمن از راه‎هایى وارد مى‌‎شود که ممکن است شما از آن غفلت کنید و به آن توجّه نداشته باشید هوشیار باشید و دشمن را در هر لباسى بشناسید. «و لتعرفنّهم فى لحن القول»؛ از سخنانشان هم مى‌توان آنها را شناخت».

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار