رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۲۹ فقره کیف‌قاپی در گرگان خبر داد.

اعتراف سارق سابقه‌دار گلستانی به ۲۹ فقره کیف‌قاپی
به گزارش گلستان24،سرهنگ محمدرضا اکبری اظهارداشت: به دنبال مراجعات مکرر شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کیف‌قاپی توسط یک موتورسوار تک سرنشین و ارائه مشخصات اولیه از سارق و موتورسیکلت، موضوع به صورت جدی با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد:از آن جایی که هیچ یک از شهروندان موفق به ثبت پلاک موتورسیکلت مورد نظر نشده و اطلاعات بسیار کمی را در اختیار پلیس قرار داده بودند،بررسی موضوع پیچیده تر شده بود.

 رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: پس از انجام اقدامات گسترده پلیسی و تحقیقات ویژه،در نهایت مخفیگاه شخص مورد نظر شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی مورد مراقبت ویژه قرار گرفت.

اکبری متذکر شد: پس از اطمینان از فعالیت‌های مجرمانه فرد شناسایی شده، با اقدام غافلگیرانه پلیس، متهم در مخفیگاه مورد نظر دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۱۰ گوشی تلفن همراه، پنج عدد کیف زنانه و تعدادی کارت ملی و عابر بانک متعلق به افراد غیر که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود،کشف شد.

سرهنگ اکبری ابراز داشت: متهم پس از دستگیری به ۲۹ فقره کیف‌قاپی در شهرستان گرگان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:کلیه شکات شناسایی و متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این که کیف‌قاپی یکی از انواع شیوه‌های معمول سرقت است، به شهروندان توصیه کرد:در صورت به همراه داشتن کیف دستی،در هنگام تردد در خیابان، مراقب غریبه‌هایی که به آنها نزدیک می‌شوند، باشند.

وی افزود: هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود را در داخل و خارج از بانک زیر نظر بگیرند و شهروندان‌ حتی‌الامکان  به جای پول نقد از چک‌های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند.

سرهنگ اکبری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام بازکردن درب اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی، از گذاشتن کیف حاوی پول و اسناد مهم بر روی زمین خودداری کنند. 

/هیرکان خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار