جوابیه ای به سخنان مدیر کل ارشاد گلستان :

درست زمانی که کارت هدیه های فاقد اعتبار خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار را به آنها داده بودید و برخی از خبرنگاران هر روز عابر بانک خود را چک می کردند و برخی نیز کارتها را به استانداری برگشت دادند جنابعالی 6 شهریور ماه به سفر هندوستان رفتید !

آیا رفتن شما به سفر هندوستان در حالیکه کارت هدیه خبرنگاران خالی بود الزامی داشت ؟

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان امروز شنبه (16 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان مطالبی را بیان کرد که خلاف واقعیت بوده و نیازمند است شماره وار توضیحاتی درباره آن داده شود :

1 - امروز دیگر همه خبرنگاران و سیاسیون و کارشناسان حوزه اطلاع رسانی استان به این باور رسیده اند که بعد از سه بار تعویق انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ، برخی ها به دنبال مهندسی کردن انتخابات و آوردن نفرات دلخواه ، همسو با جریان اصلاح طلب و همفکران مدیر کل می باشند .

در واقع صحبت های برخی از اصلاح طلبان نیز چه در جلسه امروز و چه قبلا و نشستهایی که در خبرگزاری ایرنا و گلشن مهر برگزار کردند موید این نکته است .

مدیر کل ارشاد گلستان

2 – آقای فضیلت بار دیگر گفت : " الان هم می‎گویم پول نداریم اینکه از خانه مطبوعات شماره‌ حساب نخواستم به این دلیل است که دنبال دردسر نمی‎گردم و با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات به‌صورت مقطعی انجام می‎شود ، افزود: اگر شماره‌ حساب اعلام می‎کردید شاید مورد حمایت قرار می‎گرفتید اعتبارات به‌ صورت قطره ‎چکانی است ما هیچ اعتباری از استان دریافت نکردیم و هر چه گرفتیم از وزارتخانه بوده است ".

اگر واقعا ارشاد اعتباری ندارد چطور هزینه سفر هندوستان شما و همراهان را تهیه کرد ؟ درست زمانی که کارت هدیه های فاقد اعتبار خبرنگاران استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار را به آنها داده بودید و برخی از خبرنگاران هر روز عابر بانک خود را چک می کردند تا شاید شارژ شده باشد و برخی نیز کارتها را به استانداری برگشت دادند جنابعالی 6 شهریور ماه به سفر چند روزه هندوستان رفتید .

آیا نمی شد این سفر را نمی رفتید و همین مبلغ را به خانه مطبوعات اختصاص می دادید تا بلکه گوشه ای از دردهای خبرنگاران استان درمان شود .

3 – در جوابیه اخیر مسئول واحد مطبوعات استان جناب آقای رمضانی آمده بود که ارشاد 10 میلیون تومان به خانه مطبوعات کمک کرد ؛ در واقع باید گفت که آن ارشاد دکتر منتظری بود که 10 میلیون تومان داده بود برای تجهیز خانه مطبوعات اما در زمان دولت تدبیر و امید و مدیریت آقای فضیلت یک ریال هم به خانه مطبوعات کمک نشد .

4 – شما که این روزها در سیطره مشاورین خود قرار دارید مجمع عمومی خانه مطبوعات که خود و نماینده های تان آقایان قلیشلی ، دائمی و دیگران حضور داشتند را به راحتی نادیده می گیرید ، درست مثل اینکه در روز روشن خورشید را نادیده بگیرید.

همگان در آن روز دیدند که اساسنامه جدید خانه مطبوعات تصویب و بازرس اصلی خانه مطبوعات نیز با رای بالایی ( 58 رای از کل آراء ) این سمت را احراز کرد که حتی باعث شگفتی کارمندان تان شد حال چطور مدعی هستید که نه بازرس داریم و نه هیئت مدیره !

5 – ای کاش جنابعالی در برنامه روز پنجشنبه گذشته با رادیو گلستان در برنامه روزنه شرکت می کردید و جواب سوالات کارشناسان و خبرنگاران را می دادید . در حالی که همه خبرنگاران منتظر شنیدن صدای شما بودند ولی از نیامدن شما در این برنامه متعجبند .

6- بی صبرانه منتظر اعلام گزارش عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا رتبه بندی عملکرد ادارات کل استانها را اعلام بکند تا همگان بوضوح ببیند که ارشادی که در زمان دولت دهم ( یعنی مدیر کلی دکتر منتظری ) رتبه یک کشور را داشت امروز در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت .

7- جناب آقای فضیلت ؛ شما یکی از کارمندان باسابقه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بودید که از امورات ریز و درشت اداره کل خبر داشتید ، نیروی حراست بودید و به دلیل روحانی بودن بر بسیاری از موضوعات اعم از سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و ... اشرافیت دارید ، آیا واقعا نمی دانستید که وضعیت ارشاد گلستان از لحاظ بودجه و ... این گونه است ؟

اگر می دانستید ، چرا و چطور قبول کردید که امروز مدام از چاهی که برای شما به یادگار گذاشته شده سخن می رانید ؟

شما مدیری نبودید که از یک استان دیگر بیاید و وضعیت داخلی اداره کل را نداند ؛ شما با آگاهی کامل این عنوان را قبول کردید و باید پای همه معضلات و مشکلات آن بایستید ، اینکه همه معضلات را گردن قبلی ها بیندازیم کاری غیر اخلاقی و نادرست می باشد .

8- آقای فضیلت مدعی است که خانه مطبوعات چه سرویس رسانه ای داده ؛ خب ارشاد طی این دو سال چه خدمتی به خبرنگاران کرده و شاهدیم که حتی حق اولیه آنها یعنی بیمه دچار چالش شده و ارشاد نتوانست هیچ کاری بکند ؛ کارت هدیه دادند تا یک ماه خالی بود و قرار بود به مناسبت روز خبرنگار نمایشگاه مطبوعات جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی بزنند اما توانایی این کار را نداشتند . در واقع شما یک ریال هم بودجه ندادید اما با کمال تعجب عملکرد می خواهید !

9- می گویند چرا اسامی کاندیداها قبل از انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات رسانه ای شد ؛ این یک رسم معمول در تمام انتخاباتهاست که قبل از انتخابات گزینه های احتمالی زده می شوند ، در ادامه اسامی کاندیداهای نامنویسی شده و در نهایت کاندیداهای تایید صلاحیت شده ، کجای کار گلستان ما ایراد داشت .

اما ما می دانیم نگرانی ارشاد در این خصوص بابت چیست ؟ آنها می خواستند تا 5 دقیقه به انتخابات هم اگر فردی همسو و هفکر با آنها تصمیم به حضور در انتخابات دارد امکان و فرصت آمدن داشته باشد . اما درج اسامی تا تاریخ مشخص نام نویسی یعنی 28 مهرماه این فرصت را از آنها گرفت و آنها از این بابت ناراحتند .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار