رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن گرگان:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: خدمات فنی و مهندسی استان گلستان در کشور قزاقستان ارائه می‌شود.

خدمات فنی و مهندسی استان گلستان در کشور قزاقستان ارائه می‌شود

به گزارش گلستان24،رمضان بهرامی صبح امروز در نشست بررسی توسعه همکاری های بخش کشاورزی استان گلستان با استان قزل اوردا کشور قزاقستان اظهار داشت: هم‌اکنون 3 استان کشور قزاقستان برای انتقال خدمات فنی و مهندسی استان گلستان به کشور قزاقستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری ایران با قزاقستان در سال گذشته 50 میلیون دلار صادرات و 70 میلیون دلار واردات بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: امسال در زمینه مبادلات تجاری با کشور قزاقستان 23 درصد افت داشته‌ایم که جذب نکردن بازارهای کشور قزاقستان با توجه به دوران تحریم و نبودن انتقال پول از عمده علت‌های آن است.

بهرامی گفت: ورود 280 نفر در قالب هیئت تجاری از کشور قزاقستان در دو هفته اخیر گوشه‌ای از تاثیرات دوران پساتحریم در توسعه اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای همسایه است.

وی اظهار کرد: با کشور قزاقستان به اندازه کافی تفاهم‌نامه امضا شده و هم‌اکنون در تلاش برای انعقاد قراردادها و اجرایی شدن آن هستیم.

مدیرکل پروژه های صنعت کشاورزی استان قزل‌اوردا قزاقستان نیز در این نشست گفت: آشنایی با تکنولوژی جدید نشاء شالی و کارخانه‌های شالیکوبی و تولید گوشت سفید و قرمز از اهداف این همکاری است.

ایرمیک تانجاریک با ابراز علاقه نسبت به کسب و انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه بانک نشاء برنج در استان گلستان گفت: با توجه به نیاز در زمینه‌های افزایش دانش، تکنولوژی‌های استفاده شده در ایران می‌تواند ما را در تولید محصول برنج کمک کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار