نشست استانی کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر، انتشار کتاب آشنایی با حقوق منابع طبیعی، دیدار سرکنسول قزاقستان با مدیرکل ورزش و جوانان، نمایشگاه نقاشی هنرمند گلستانی مقیم فرانسه در گرگان، پرورش گاو دو منظوره شیری و گوشتی در استان و تحویل 30 حیوان مصدوم به مرکز نگهداری حیات وحش گناره

بسته خبری گوناگون استان گلستان

 به گزارش گلستان24، در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اولین جلسه استانی کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر با حضور نمایندگان دستگاه های عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برگزار شد. 
معاون فرهنگی و اجرایی کانون بر اجرای برنامه های شاد و تاثیرگذار و در عین حال شورانگیز و شعور برانگیز تاکید کرد و گفت: آگاه سازی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد بستر مناسب برای شرکت پرشور آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه راهپیمایی 22 بهمن از جمله مواردی است که می بایست در تنظیم و اجرای برنامه های این دهه به آن توجه شود. 
آمنه حسینی تصریح کرد: مشارکت دادن خانواده ها در کنار کودکان و نوجوانان در فضاسازی و اجرای برنامه ها، بهره گیری از زبان فرهنگ و هنر برای انتقال پیام های امام و انقلاب، توجه به کیفیت در کنار مسائل کمی از جمله مواردی است که در برنامه های امسال به آن پرداخته خواهد شد. 
در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه ها به ارائه طرح های و برنامه ها و پیشنهادهای خود پرداختند. 

***
کتاب 'آشنایی با حقوق منابع طبیعی (1)' از سوی رئیس و کارشناسان اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تهیه و تدوین شد. 
این کتاب برای استفاده کارشناسان حقوقی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان گردآوری شده تا در روند دفاع از پرونده های حقوقی مورد استفاده قرار گیرد. 
این کتاب دارای هشت فصل است که شامل کلیات، مختصر قوانین کاربردی حوزه منابع طبیعی، نمونه دفاع از حقوق منابع طبیعی، نظریه های مشورتی، آرای دیوان عالی کشور، آرای دیوان عدالت اداری، نظرات شورای نگهبان و نمونه آرای منتخب در خصوص دعاوی حقوقی و کیفری منابع طبیعی است. 
قضات، وکلای دادگستری، اساتید دانشگاه، دانشجویان و محققان رشته حقوق و نیروی انتظامی و سایر ضابطین خاص وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها و مراتع، آبخیزداری کشور و نیز یگان حفاظت می توانند از این تحقیق بهره مند شوند. 
این کتاب توسط محمود عشرستاقی، محمود حکیمی نیا و اسماعیل نامور رئیس و کارشناسان اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تدوین و توسط اداره آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منتشر شده است. 

*** 
سرکنسول قزاقستان با مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در راستای توسعه روابط فرهنگی ورزشی دو جانبه استان های گلستان ایران و منگستائو قزاقستان دیدار کرد. 
در دیدار 'اونتلاپ اونال بایف' سرکنسول قزاقستان در استان گلستان با بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در باره فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم نامه با دپارتمان ورزش و تربیت بدنی استان منگستائو قزاقستان و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت و گو شد. 
در این دیدار همچنین در خصوص توسعه روابط دو جانبه و مکاتبات دیپلماتیک به منظور اجرایی شدن پروتکل همکاری ها مذاکرات صورت پذیرفت. 

*** 
تفاهم نامه همکاری مشترک بین ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حمل و نقل وپایانه های استان گلستان منعقد شد. 
در این تفاهم نامه که به امضای ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل استان رسیده، بر بهره مندی از ظرفیت های دو طرف در راستای ماموریت های سازمانی تاکید شده است. 
ابراهیم کریمی کریمی اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت های فی مابین به منظور ایجاد فرصت های مناسب برای اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی و ارتقای شاخص های حوزه گردشگری و حمل و نقل پایانه ها صورت گرفته است. 

*** 
دادگستری گلستان اعلام کرد: در دیدار هفتگی 53 نفر از مردم با مسئولان ارشد قضایی استان بیشترین خواسته های مردمی اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی مجدد به پرونده هایی که رای آن ها قطعی شده است، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان، اعلام شکایت در حوزه حقوق شهروندی و درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده ها بوده است. 

*** 
نمایشگاه نقاشی شهلا معززی هنرمند گلستانی مقیم فرانسه با موضوع 'سیمرغ' به مدت شش روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. 
این نمایشگاه پیش از این نیز در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان تهران برای علاقمندان به نمایش گذارده شد که مورد استقبال قرار گرفت. 
٣٠ اثر در نمایشگاه سیمرغ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که در این آثار از تکنیک نقاشی با پاستل استفاده شده است. 
در آثار به نمایش گذاشته شده از اشعار خیام، مولانا و مولوی الهام گرفته و به تصویر کشیده شده است. 
شهلا معززی هنرمند گلستانی مقیم فرانسه است که آثارش در جشنواره های متعدد اروپای عناوین شاخصی کسب کرده است. 

*** 
رئیس دادگستری کل گلستان در مراسم یادواره 18 شهید روستای لیوان شرقی بندرگز با اشاره به این که بارها در روایات و احادیث مختلف بر از بین رفتن همه گناهان افرادی که به درجه رفیع شهادت می رسند به جز حق الناس تاکید شده است گفت: این نکته نشان می دهد که اگر می خواهیم حلاوت غفران الهی را بچشیم باید نسبت به حق الناس حساس باشیم نکته ای که آمار و ارقام پرونده های ورودی به محاکم استان نشان می دهند این روزها چندان که باید به آن پایبند نیستیم. 
هادی هاشمیان افزود: تعداد زیاد پرونده های سرقت، ضرب و جرح عمدی، مطالبه طلب، توهین و افترا نشان می دهد که وقت آن رسیده است که در رفتار اجتماعی و فرهنگی خود تجدید نظر اساسی داشته باشیم. 

*** 
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: پروژه اصلاح نژاد و توسعه گاو دو منظوره شیری و گوشتی از سال 92 در استان در بین گله های مردمی با حجم عملیات 870 راس شروع و در سال 93 با تامین اعتبار ملی و استانی به مبلغ 888 میلیون ریال در سطح 2700 راس اجرا شد. 
عبدالغفار تخله افزود: این پروژه با هدف بهبود کمی و کیفی تولید شیر و گوشت، افزایش سرعت رشد و بهبود ضریب تبدیل، کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد گاوداران اجرا شده و با توجه به استقبال خوب دامداران از گاوهای نژاد دو منظوره و با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است در سال 95 - 94 در سطح 18400 راس اجرا شود. 

*** 
30 حیوان مصدوم شهرستان علی آبادکتول از ابتدای سال جاری تاکنون برای درمان و بهبودی تحویل مرکز نگهداری حیات وحش گناره شد. 
از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 30 مورد حیوان مصدوم تحویلی از همیاران محیط زیست به اداره علی آبادکتول به مرکز نگهداری حیات وحش گناره ارسال و برای بهبودی و درمان، تحویل این مرکز شد. 
از این تعداد 18 بهله پرنده شکاری، یک قطعه بادخورک، یک قطعه هوبره، دو طاقه قرقاول، دو قطعه بوتیمار، یک قطعه حواصیل خاکستری، دو قلاده گربه جنگلی، یک قلاده شغال و دو قلاده توله خرس بود. 
اکثر این حیوانات بر اثر اصابت گلوله شکارچیان و یا تصادف با خودروهای عبوری زخمی شده بودند. 

*** 
عبدالحسین روح الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در این حکم غلامرضا برزنونی را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی این حزب در استان گلستان معرفی و از وی خواسته است تا نسبت به شناسائی و معرفی کاندیداهای همسو با این حزب اقدام نماید.
غلامرضا برزنونی در این زمینه با تاکید برتلاش در جهت مشارکت گسترده مردم در انتخابات، از تلاش حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در جهت همگرایی و وحدت بین کاندیداهای اصولگرا خبر داد.
وی با بیان اینکه اولویت نخست کاندیداهای این حزب رفع مشکل اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، افزود: کاندیداهای مورد حمایت این حزب در روزهای آتی معرفی خواهند شد.
برزنونی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از سوی افراد صاحب اندیشه ای همچون دکتر محسن رضایی مطرح و تبیین شده است، گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و از دغدغه های اصلی ایشان بوده است.
رئیس ستاد انتخاباتی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در استان گلستان، از تمامی گروه ها و جریان های سیاسی اصولگرا و معتدل استان خواست تا با حمایت و همراهی کاندیداهای این حزب در ساختن استانی آبادتر بر پایه اقتصاد مقاومتی تلاش نمایند.
برزنونی با بیان اینکه همه اقوام اعم از ترکمن، بلوچ، کرد، سیستانی، قزاق در این حزب سهم دارند، اظهار داشت: معتقدم مجلس دهم نماد مبارزه با فقر و فساد با تکیه بر توان جوانان خواهد بود.
عضو حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه کشاورزی در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: بیکاری در استان بیداد می کند و رفع این مشکلات نیازمند تغییر است. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار