برادری که از فرط سرما به خانه خواهرش پناه برد:

پدری به همراه دو فرزند نه ساله و پنج ساله خود در سکوت رسانه ای، خاموش از این دنیا رفتند.

ماجرای مرگ خاموش یک پدر و دو فرزندش در کلاله + عکس

به گزارش گلستان24،گاهی برخی تصمیمات می تواند مسیر زندگی یک خانواده را تغییر دهد یا ...

نزدیک به یک ماه قبل خبری مبنی بر مرگ 4 نفر بر اثر گازگرفتگی در شهرستان کلاله، در فضای مجازی منتشر شد و در همان زمان پیگیر علت این حادثه از سوی خانواده حادثه دیده شدیم و با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پیش بود و انتشار این حادثه می توانست از سوی مسئولین با برداشت های مختلف همراه باشد، از انتشار این خبر امتناع کرده و زمان ان را به زمانی دیگر موکول کردیم.

در این حادثه علی رضا نوری 41 ساله به همراه دو فرزندش امیر حسین و امیر عباس نه و پنج ساله به همراه خواهرش طاهره نوری 57 ساله بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

پیگیر این موضوع شدیم و در گفتگو با محمدرضا نوری برادر ان مرحوم، وی گفت: چند روز قبل از این حادثه برادرم طی تماس تلفنی از اینکه قرار است گاز خانه وی قطع شود، خبر داد و وی تقاضای کمک در پرداخت بدهکاری گاز را داشت که من در پاسخ به وی گفتم چند روز دیگر حقوق بنده واریز می شود و مبلغ درخواستی(این مبلغ 300 هزار تومان  بیشتر با کمنربود) را واریز می کنم.

وی ادامه داد: گویا با پرداخت نشدن بدهی، اداره گاز مبادرت به قطع گاز کرده بود و به تبع ان این خانواده که با مشکلات عدم وجود تجهیزات گرمایشی رویرو بوده، شب ها برای فرار از فرط سرما به خانه خواهر اینجانب می رفتند که در نهایت گازگرفتگی موجب مرگ برادرم، دو فرزند وی و خواهرم شد.

برادر این مرحوم که در این استان زندگی نمی کرد اظهار داشت: با امدن به شهرستان کلاله با پرداخت بدهی، کنتور جدید وصل شد(کویا کنتور را این اداره برده بود).

gaznouri

با توجه به اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و نباید مردم ما برای دریافت خدمات(گاز این سرمایه ملی) در چنین شرایطی قرار بگیرند، به تحلیل چرایی این موضوع نمی پردازیم و می دانیم این اداره(اداره گاز) به وظیفه خود عمل کرده است و تنها با طرح چند سوال قضاوت را برای مسئولین و مردم خواهیم گذاشت که آیا واقعا این اداره کنتور این خانواده را برده بود؟

آیا اداره ذیربط نمی توانست قطع گاز این منزل مسکونی را به بعد از فصل سرما موکول کند؟

آیا امکان گرفتن این بدهکاری در فصل گرما وجود نداشت و باید در اوج سرما این خانواده تحت فشار قرار می گرفتند؟

آیا این خانواده تا ابد می توانستند از پرداخت بدهکاری خود فرار کنند(با توجه به اینکه گاز یکی از ضروریات است)؟

آیا در این شهرستان بدهکاران دیگری با بدهکاری مبالغ بالاتر از این وجود ندارند ودر صورت صحت بردن کنتور این خانواده آیا کنتور انها(بدهکاران با مبالغ بالاتر) هم از انها گرفته شد؟.

این سایت در پی مقصر دانستن اداره یا شخص خاصی نیست و تنها سوال های موجود را جهت دریافت پاسخ مطرح می کند.

منبع:کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار