طرح ملی نوروزگاه در شهرستان بندرترکمن استان گلستان آغاز شد.

طرح ملی نوروزگاه در استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در مراسم افتتاح طرح ملی نوروزگاه در بندرترکمن اظهار داشت: در قالب طرح ملی نوروزگاه  رسوم، سنن و آداب استان گلستان که به فراموشی سپرده‌شده‌ یا کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود احیاء می‌شود.

وی افزود: در همین راستا 3 شهرستان، مراوه تپه، گنبدکاووس و بندر ترکمن میزبان این طرح هستند و امروز این طرح در بندرترکمن افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: طرح ملی نوروزگاه با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، اجرای رقص خنجر و مسابقات کشتی سنتی گورش در پارک بوستان شهرستان بندرترکمن آغاز به کار کرد.

به گفته وی، نمایشگاه صنایع دستی بندرترکمن با 30 غرفه صنایع دستی و وسایل سفره هفت سین شامل گل و سبزه آغاز به‌کار کرده است.

کریمی گفت: این نمایشگاه تا روز 28 اسفند در شهرستان بندرترکمن برقرار است.

نوروز بزرگ‌ترین پرونده چندملیتی ثبت‌شده در یونسکو در حوزه فرهنگی است که 12 کشور در این پرونده حضور دارند و نوروزگاه یک رویداد فرهنگی است که جزئی از مجموعه آئین‌ها جشن نوروزی و محلی برای ارائه فرهنگ نوروز است، در این رویداد غذاها و خوراک‌های آئینی مانند سمنو، بازی‌های محلی، موسیقی و رسم و رسومات مانند سفره نوروزی همراه با اطلاعات آن ارائه می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار