جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان فعالیت خود را با اجرای دو گروه موسیقی آغاز کرد.

جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان آغاز به کار کرد + تصاویر

 به گزارش گلستان24، به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاح این جشنواره امشب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد که طی آن دو گروه موسیقی سنتی و آوازی آثار خود را اجرا کردند.

در این مراسم گروه کر بزرگ گرگان(آداک) به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث و همچنین دونوازی دوتار و پیانو اوغلان بخشی و امید کمیلی آثار خود را به اجراء گذاشتند.

جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان تا 30 بهمن‎ماه جاری ادامه دارد و فردا نیز گروه موسیقی رستاک در این جشنواره هنرنمایی می‎کند.

16 گروه در دو بخش میدانی و صحنه‎ای در این جشنواره شرکت دارند و یک گروه از کشور افغانستان و گروه موسیقی سنتی شیدائی به عنوان میهمان ویژه این جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، در پایان این جشنواره از هشت پیشکسوت عرصه موسیقی استان گلستان، روسای قدیم انجمن موسیقی استان و برگزیدگان جشنواره تجلیل خواهد شد.

بهمن خداپناه، عضو انجمن موسیقی استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: موسیقی گلستان وامدار پیشکسوتانی است که آنچه داشتند را برای گسترش و ترویج موسیقی کلاسیک به ارمغان گذاشتند.

وی اضافه کرد: به راستی جای استاد محمدرضا لطفی در این جشنواره خالی است و آثار این استاد بزرگ موسیقی ایران به عنوان الگوی فعالیت فعالان موسیقی محسوب می‎شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار