ظهر روز گذشته در محور بندرگز به کردکوی یک دستگاه خودروی سمند از مسیر منحرف و واژگون شد.

بی‌احتیاطی راننده سمند و مرگ کودک 5 ساله در محور بندرگز به کردکوی

علی عبدی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل بی‎احتیاطی رانندگان و عدم توجه به توصیه‎های پلیس، شاهد حوادث رانندگی ناگواری در جاده‎های استان هستیم.

به گزارش گلستان24، وی ادامه داد: ظهر روز گذشته در محور بندرگز به کردکوی یک دستگاه خودروی سمند از مسیر منحرف و واژگون شد.

تصادف با سمند

رئیس پلیس‎راه استان گلستان خاطرنشان کرد: در این سانحه رانندگی یک پسر بچه پنج ساله جان خود را از دست داد و دیگر سرنشینان این خودرو مجروح شده و به مرکز درمانی منتقل شدند.

عبدی بیان کرد: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، عامل اصلی وقوع این حادثه بوده است که متاسفانه باعث مرگ فرزند این خانواده شد.

وی اضافه کرد: در سانحه‎ای دیگر نیز در محور گنبدکاووس به اینچه‎برون، یک دستگاه پژو به دلیل سرعت غیرمجاز با دو دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که راکب یکی از این دو موتورسیکلت در دم جان باخت و راکب دیگر در این حادثه به شدت مجروح شد که توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

رئیس پلیس‎راه استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر تمامی جاده‎های استان گلستان به دلیل بارش باران لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

عبدی اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی به دور از خستگی و خواب‎آلودگی، عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی سه اصل مهم و اساسی در پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی است.

رئیس پلیس‎راه استان گلستان در پایان ابراز کرد: بستن کمربند ایمنی یکی از نکات بسیار مهم در کاهش آسیب در مواقع بروز سوانح رانندگی است، حتی ممکن بود در صورت استفاده کودک پنج‎ساله در سانحه رانندگی روز گذشته، این کودک از مرگ نجات میافت و امروز در آغوش خانواده بود.

گفتنی است، در طرح زمستانه پلیس گلستان، دو هزار و 500 نیروی پلیس فعالیت دارند که در حوزه پلیس‎راه و راهور، 346 تیم پیاده، خودرویی و موتوری، برای انضباط ترافیکی بکارگیری شده‎اند.

همچنین 68 هزار فرهنگ‎یار پلیس، پلیس‎یار نوجوان و بازرسان محسوس و نامحسوس در اجرای این طرح مشارکت دارند.

طرح نوروزی پلیس گلستان از 25 اسفندماه سال 1394 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار