جوان ۱۸ ساله آق قلایی، برای نجات جان دوستان خود در تالاب آلماگل گنبدکاووس غرق شد.

جزئیات جدید حادثه غرق شدن جوان فداکار آق قلایی در تالاب آلماگل

به گزارش گلستان24،  فرمانده هنگ مرزی با اعلام خبر غرق شدن این جوان آق قلایی، افزود: روز گذشته چهار جوان از آق قلا با سن و سال ۱۷ و ۱۸ ساله با نیسان و قایق جهت تفریح به تالاب بین المللی آلماگل می روند که دو تن از آنها متأسفانه به علت نابلد بودن به محیط زیست آلماگل وارد ضلع جنوبی و عمیق تالاب شده و با بی احتیاطی قایقشان واژگون می‌شود و یکی از آنان که شنا بلد نبوده با تقلای زیاد رمق از دست داده و بیهوش می‌شود.

golestanema38

سرهنگ علی احمدزاده در ادامه تصریح کرد: با مشاهده واژگونی قایق و درخواست کمک آنان، عبدالغفور خواجه یکی از همراهان آنان برای نجات جان دوستان خود با لباس به درون آب می رود که خود غرق می شود، در ادامه دو جوان قایق سوار با سعی و تلاش خود را به بدنه قایق می رسانند که یکی از آنان بیهوش و دیگری نجات می یابد.

وی با اشاره به تماس خانواده ها در جهت پیگیری،تصریح کرد: با حضور هنگ مرزی، اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر اقدامات امداد و تجات بلافاصله انجام می شود و جوان بیهوش شده با انجام عملیات احیاء و خروج آب از ششهایش به هوش می آید و توسط ماموران اورژانس اینچه برون به مرکز درمانی منتقل می شود.

احمدزاده درپایان از همکاری اهالی روستای تنگلی در پیدا شدن جسد جوانی که برای نجات دوست خود داخل تالاب آلماگل رفته یاد کرد و گفت: جسد این جوان برای انجام مراحل قانونی و تایید پزشکی قانونی به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس منتقل شد.

تالاب بین المللی آلماگل واقع در شمال روستای تنگلی در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان ۲۰۷ هکتار مساحت و یک و نیم تا سه متر عمق دارد، این تالاب که اطراف آن علاوه بر پوشش نی و گز، درسال های گذشته توسط شهرداری اینچه برون درختکاری شده، به مکانی تفریحی برای خانواده ها تبدیل شده است، که ضرورت ایجاد مکانی امن جهت انجام ورزش قایق رانی بیش از پیش حس می شود.

انتهای پیام /

منبع: قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار