همزمان با روز جهانی ایکوموس

دبیر ستاد احیای بافت‌های تاریخی گلستان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی بافت‌های تاریخی با موضوع "ایجاد حس زندگی" همزمان با ۲۹ فروردین روز جهانی ایکوموس در بافت تاریخی گرگان خبر داد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی "بافت تاریخی" در گرگان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، ابراهیم مبارک قدم اظهار داشت:  مراسم گرامیداشت بافت تاریخی گرگان روز سه شنبه 31  فروردین ماه به منظور ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در بافت تاریخی شهرها با اجرای برنامه های متعدد از جمله بافتگردی، برگزاری نمایشگاه عکس"حس زندگی در بافت تاریخی شهر گرگان" و امضای تفاهم نامه چهارجانبه برای احیاء و بهسازی محور فرهنگی-تاریخی شهر گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: بافت‌گردی و پیاده‌روی در بافت تاریخی گرگان درطول نخستین محور مفاد تفاهم نامه با حضور مسوولان و کارشناسان چهار دستگاه اجرایی شامل معاونت عمرانی استانداری، شهرداری گرگان، ادارات کل میراث فرهنگی و راه وشهرسازی، از محله پاسرو آغاز و به محله سبزه مشهد ختم خواهد شد.

به گفته مبارک قدم، محله پاسرو تا سبزه مشهد از محورهای اولویت دار مورد تفاهم دستگاههای اجرایی یادشده است که بناست با انعقاد و تبادل تفاهم نامه چهارجانبه، هسته تاریخی و باارزش در این محلات شکل گیرد و سندی ماندگار برای احیا و ایجاد شور زندگی در این محلات باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: گشایش نمایشگاه عکس با موضوع "حس زندگی در بافت تاریخی شهر گرگان" ، از برنامه‌های دیگری است که در این روز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری استان، جامعه دانشگاهی و انجمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

بافت تاریخی گرگان یکی از بافت های تاریخی کشور است که مصوبه سال 1310 را دارد  و وسعت آن نزدیک به 150 هکتار و معادل پنج درصد از مساحت قانونی شهر است.

بافت تاریخی گرگان از سمت شمال غرب و شمال به خیابان 30 متری رسالت، از شرق به خیابان گرگان جدید، میدان وحدت و خیابان پاسداران، از جنوب به خیابان فرد جهان و خیابان ملل تا تقاطع خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان ایرانشهر (طالقانی)، میدان مازندران و خیابان جمهوری محدود می‌شود.   

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار