رئیس شورای حمل‌و‌نقل گلستان:

رئیس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی قطعه نخست کمربندی گرگان در حال اجرا است از بهره‌برداری آن تا ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

ایمن‌سازی قطعه نخست کمربندی گرگان به‌بهره‌برداری می‌‌رسد

به گزارش گلستان24، ابراهیم مبارک قدم اظهارداشت: قطعه یک کمربندی گرگان از ورودی شهر سرخنکلاته آغاز و پس از عبور از این شهر به روستای امیرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق‌قلا به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: طول این قطعه 15.5 کیلومتر است که عملیات اجرایی 9 کیلومتر آن به صورت کامل به اتمام رسیده و 60 درصد از عملیات اجرایی باقی مانده پروژه نیز که شامل ورودی و خروجی شهر سرخنکلاته و اتصال مسیر به بزرگراه سراسری گرگان به مشهد می‌شود، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا 65 ماه اول سال 95 این عملیات نیز به پایان می‌رسد، گفت: هم‌اکنون عملیات خط‌کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی و گاردریل پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در حال اجراست.

مبارک قدم گفت: برای اجرای قطعه اول کمربندی گرگان تاکنون نزدیک به 200 میلیارد ریال از محل منابع ملی حوزه کنترل و نظارت بر پروژه‌های راهسازی استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه برعهده حوزه کنترل و نظارت بر پروژه های راهسازی استان قرار دارد، اظهارکرد: این پروژه در ابتدا در سه قطعه به طول 58 کیلومتر با کمربندی کردکوی به صورت مشترک تعریف شده بود اما به علت باقی ماندن طول زیاد مسیر و عبور پروژه از اراضی کشاورزی و زمان برشدن اجرای پروژه، با پیگیری‌های بعمل آمده مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد در قالب 2 قطعه ادامه یابد.

وی ادامه داد: قطعه دوم پروژه کمربندی گرگان به طول 11 کیلومتر است که از انتهای قطعه نخست کنار گذر گرگان تا خارج از محدوده غربی شهر گرگان را شامل می‌شود و هم‌اکنون مطالعات اولیه آن انجام شده و پس از رفع مباحث مربوط به تملک اراضی محدوده پروژه، در مرحله برگزاری مناقصه قرار می‌گیرد.

مبارک قدم گفت: مراحل ساخت پروژه کمربندی گرگان- کردکوی از سال 88 با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و ترابری کلنگ‌زنی شده بود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار