اندراحوالات ماهی فروشان بازار روز کردکوی

ماهی بعنوان یک ماده غذایی برای سلامتی به شمار می رود و ساخت بازار ماهی فروشان در شهر کردکوی مهم و باید زیرساختهای مورد نیاز برای ایجاد این بازار فراهم شود.

آیا قفل بازارچه ماهی فروشان کردکوی باز خواهد شد؟

به گزارش گلستان24، ماهی بعنوان یک ماده غذایی برای سلامتی به شمار می رود و ساخت بازار ماهی فروشان در شهر کردکوی مهم و باید زیرساختهای مورد نیاز برای ایجاد این بازار فراهم شود.

رعایت نکات بهداشتی، سالم ماندن ماهی ها، عرضه مناسب ماهی به خریداران و دسترسی راحت و مطلوب به ماهی برای شهروندان از جمله ضرورتهای ساخت بازار ماهی فروشی است.

از نظر کارشناسان بهداشت ایجاد بازار ماهی فروشان برای حفظ سلامتی شهروندان ضروری است.

DSC07108

اکنون فروشندگان ماهی در داخل خیابان بازار روز کردکوی، بر روی خودرو و یا بر روی جعبه‌های چوبی و یا پیاده رو به صورت دستفروشی که اغلب در داخل بافت شهری است مبادرت به فروش ماهی می‌کنند.

وجود بازار ماهی فروشان مستقل بسیار حائز اهمیت بوده چرا که بسیاری از معضلات شهر در این بخش حل می شود.

ایجاد بازار ماهی فروشان شهر کردکوی از خواسته های دیرینه شهروندان و ماهی فروشان این شهر است.

بازارچه ماهی فروشان شهرستان کردکوی که مدتی به حال خود رها شده بود و به آن رسیدگی نمی شد با هدف ساماندهی ماهی فروشان دوره گرد و دست فروشان در بهمن ماه 92 در دوره تصدی مصطفی بالو شهردار وقت در محل خیابان ملت (کوچه بازار روز) آماده بهره برداری شد. لینک خبر مربوط به ایجاد باراچه ماهی فروشان بر روی لینک کلیک کنید.“”تصاویر/ساماندهی بازارچه ماهی فروشان کردکوی””

http://radkana.ir/wp-content/uploads/2014/01/IMG_0781.jpg

تصویری از زمان احداث بازارچه ماهی فروشان در بهمن ماه 92

اما از آن زمان تاکنون فقط به مدت کوتاهی تعدادی از ماهی فروشان در بیرون از مغازه ها مبادرت به فروش ماهی کردند اما پس از آن زمان هیچکدام از ماهی فروشان کردکوی به دلایل نامعلومی حاضر نشدند جهت فروش ماهی به این مکان بروند. لینک فروش ماهی در بازارچه ماهی فروشان در بهمن 92: جهت مشاهده بر روی لینک کلیک کنید. “”گزارش تصویری/ بازار ماهی فروشان شهرستان کردکوی“”

http://radkana.ir/wp-content/uploads/IMG_01382.jpg

تصویر فروش ماهی به مدت کوتاهی در محوطه بیرونی بازارچه ماهی فروشان در سال 92

به همین منظور امروز به سراغ تعدادی از ماهی فروشان مستقر در بازار روز کردکوی رفتیم تا از علت های عدم نقل مکان ماهی فروشان به این بازارچه باخبر شویم.

مکانی را که شهرداری برای ما احداث کرده از خیابان اصلی فاصله دارد

یکی از ماهی فروشان که سالهای سال است در این مکان (بازار روز) ماهی می فروشد گفت: مکانی را که شهرداری برای ما احداث کرده از خیابان اصلی فاصله دارد و در کنار آن تعدادی از ماهی فروشان دست فروش و دوره گرد در سطح شهر اقدام به فروش ماهی می کنند.

وی ادامه داد: در این صورت مردم هم سعی می کنند در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند که باوجود دوری ما از خیابان اصلی شهر و حضور دست فروشان ماهی در سطح شهر مردم کمتر به ما که در بازارچه مستقر می شویم مراجعه می کنند.

این ماهی فروش کردکویی افزود: اگر صنف ماهی فروشان بتواند تمامی ماهی فروشان را در این مکان مستقر کند آن وقت مکانی که ایجاد کردند برای ما قشر ماهی فروش به صرفه است.

DSC07110

مکانی که شهرداری برایمان احداث کرده بسیار کوچک می باشد

یکی دیگر از ماهی فروشان که مشغول فروش ماهی بود در جوابم گفت: مکانی که شهرداری برایمان احداث کرده بسیار کوچک می باشد و فضای کافی جهت بهره برداری نداریم و این باعث رنج ماهی فروشان می شود.

اتحادیه ماهی فروشان نباید به مغازه داران سطح شهر مجوز فروش ماهی دهد

کمی آن طرف تر که رفتیم ماهی فروشی را دیدیم که گل لبخند بر چهره داشت به گرمی از ما استقبال کرد و نارضایتی خود را اینگونه بیان کرد که: اتحادیه ماهی فروشان نباید به برخی افراد مجوز برای فروش ماهی در مغازه هایشان را در سطح شهر بدهد.

وی افزود: اتحادیه ماهی فروشان نباید به هر شخصی که جهت دریافت مجوز برای راه اندازی مغازه ای برای فروش ماهی به این اتحادیه مراجعه می کند جواز لازم را بدهد. زیرا با این کار ساماندهی صنف ماهی فروشان بهم خورده و هرج و مرج ایجاد می شود.

DSC07115

این فروشنده زحمتکش خاطرنشان ساخت: اتحادیه ماهی فروشان باید تمامی ماهی فروشان را در مکانی ثابت همچون بازارچه ماهی فروشان اما در شرایط بهتری مستقر کند تا شاهد ساماندهی این صنف باشیم.

در ادامه این گزارش به سراغ علی اکبر بسطامی شهردار کردکوی رفتیم تا در این خصوص با وی نیز گفتگویی داشته باشیم.

شهردار کردکوی گفت: عرضه ماهی در سطح شهر کردکوی غیر بهداشتی می باشد و بایستی بازارچه ماهی ساماندهی و تمام دست فروشان به داخل بازارچه هدایت شوند و شهرداری و سازمان های مرتبط با تعامل تمامی دستگاهها جهت ساماندهی بازارچه اقدام شود.

IMG_8551

5 دهنه مغازه در بازارچه ماهی فروشان قبل از عید آماده بهره برداری می شود

بسطامی در جواب این سوال ما که چرا بعد از گذشت حدود 2 سال همچنان بازارچه ماهی فروشان بلااستفاده باقی مانده است، اظهار داشت: ایجاد بازارچه ماهی فروشان در بازار روز کردکوی بدون کار کارشناسی بوده و در آن منطقه مشکلاتی وجود دارد که لازم بود از قبل آن‌ها را مد نظر قرار می‌دادند.

وی افزود: مغازه های موجود در این بازارچه کوچک می باشد که قرار است تا قبل از عید تعداد 5 دهنه از این مغازه ها را آماده بهره برداری کنیم و ان شاءالله در سال جدید شاهد بهره برداری دیگر مغازه های ای بازارچه خواهیم بود.

شهر کردکوی اظهار داشت: اتحادیه ماهی فروشان نباید به کسانی که جهت دریافت مجوز برای فروش ماهی در مغازه ها مراجعه می کنند مجوز دهد.

بسطامی ادامه داد: باید تمامی ماهی فروشان و حتی دیگر صنوف در مکانی مشخص ساماندهی شوند تا شاهد توسعه شهری باشیم.

با وجود رشد و تراکم بالای جمعیت در شهر کردکوی نبود بازار ماهی فروشان در این شهر از مشکلاتی است که باید مورد توجه مسوولان امر قرار بگیرد و با چاره اندیشی در رفع این مشکل گام بردارند.

DSC07119

حال باید ببینیم قفل های بازارچه ماهی فروشان کردکوی با تدبیرو اندیشه مسئولین زحمتکش شهری باز خواهد شد تا شاهد رضایت قشر زحمتکش ماهی فروشان در این شهر باشیم.

ان شاءالله در روزهای آینده به سراغ عزیزانمان در اتاق اصناف و اتحادیه ماهی فروشان کردکوی خواهیم رفت تا با این افراد هم گفتگویی داشته باشیم.

تصاویری از بازارچه ماهی فروشان حال حاضر:

DSC07117DSC07120

منبع:رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار