معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طرح غربال‌گری شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در استان آغاز شده و به‌زودی وضعیت بیماری دیابت در این شهرها مشخص می‌شود

طرح غربال‌گری دیابت در شهرهای استان گلستان آغاز شد‌

به گزارش گلستان24، محمدرضا هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه سلامت اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت است و 4 درصد روستائیان در استان گلستان به این بیماری دچار هستند.

وی افزود: طرح غربال‌گری شهرهای کمتر از 200 هزار نفر در استان گلستان آغاز شده و به‌زودی وضعیت بیماری دیابت در شهرها نیز مشخص می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: در دنیا بیش از 400 میلیون نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 600 میلیون نفر برسند و در ایران این تعداد بیش از 7 میلیون نفر است.

هنرور با اشاره به آغاز هفته سلامت گفت: در این هفته برنامه‌هایی مانند نواختن زنگ سلامت در 14 شهرستان، برنامه‌های آموزشی مناسب با کمک آموزش‌وپرورش در قالب طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، پیاده‌روی خانوادگی و جشنواره غذاهای متناسب با کنترل بیماری دیابت اجرا می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای سلامت در 34 غرفه برپا شده که از این تعداد 9 غرفه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه در اختیار دستگاه‌ها و فعالان غیردولتی بهداشتی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در این نمایشگاه ویزیت رایگان مردم نیز انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت 8.30 تا 13.30 و 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار