مدیر کانون بازنشستگان گلستان:

مدیر کانون بازنشستگان استان گلستان گفت: در طرح کرامت رضوی(اعزام به مشهد مقدس) در سال گذشته ۲۰ هزار نفر در ۵ مرحله اعزام شدند و امسال نیز ۲۵ هزار نفر اعزام می‌شوند.

طرح کرامت رضوی با حضور ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24،محمد کوهستانی ظهر امروز در جمع اعضای کانون بازنشستگان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت:بازنشستگان گنجینه باارزش ذخایر نظام جمهوری اسلامی هستند و پس از سال‌ها و تلاش در دوران بازنشستگی به امید مبالغی که به عنوان بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند برای امرار معاش هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه نماینده کانون بازنشستگان استان در کانون عالی بازنشستگان کشور هستم، اطلاع دارم 40 میلیون دفترچه سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور برای مردم صادر شده است.

مدیر کانون بازنشستگان استان گلستان ادامه داد: تلاش داریم تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم و آنان از حداقل حقوق وزارت کشور و آموزش و پرورش برخوردار شوند.

کوهستانی اظهار کرد: در سال 92 و 93 توانستیم 25 درصد به حقوق مستمری بگیران اضافه کنیم اما در سال 94 این درصد به 15 درصد تقلیل یافت و در سال جاری نیز همان 15 درصد تصویب شد.

وی درباره برنامه‌های ورزشی اظهار داشت: برای نخستین بار در سال 93 المپیاد ورزشی در سطح کشور برگزار شد و این المپیاد امسال هم ادامه دارد و در حال حاضر از استان گلستان آقای جرجانی از شهرستان گنبدکاووس مقام دوم این المپیاد را در سطح کشور کسب کرده است.

کوهستانی تصریح کرد: در سال گذشته 30 نفر از استان گلستان به عتبات عالیات اعزام شدند که با همکاری سازمان تامین اجتماعی 30 زوج نیز به این آمار افزود شده و همچنین در طرح کرامت رضوی(اعزام به مشهد مقدس) در سال گذشته 20 هزار نفر در 5 مرحله و امسال 25 هزار نفر اعزام می‌شود.

مدیرکانون بازنشستگان استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته 210 میلیون تومان برای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان تخصیص یافت که امسال نیز 150 میلیون تومان دیگر اختصاص یافته و بیش از 700 نفر در استان که هر یک 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند، از بیمه عمر برخوردارند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: تشکیل کانون بازنشستگان ظرفیت خوبی برای بازنشستگان است تا بتوانند از خدمات بهتری برخوردار شوند و نگاه دولت نیز نگاه حمایتی از چنین کانون‌هایی است.

عبدالقدیر کریمی افزود: سعی دارم با استفاده از ظرفیت استان و کشور بتوانیم شرایط مطلوب و باکرامتی را برای شهرستان ایجاد کنیم و حداقل کاری که انجام دهیم این باشد که بزرگی و عظمت شهرستان و وحدت و همگرایی بین اقوام و مذاهب که زبانزد خاص و عام است را به کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تاثیر اولیه منطقه آزاد تجاری انجام شده و اگر در یکی دو هفته آینده که وارد صحن علی مجلس می‌شود، رای بیاورد افق 15 ساله گنبدکاووس طلایی و استثنایی  می‌شود و گنبدکاووس در 15 سال آینده یک مدل و الگو در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به جاده نفت اظهار کرد: ایجاد جاده نفت ضمن کاهش مسافت بین گنبدکاووس و اینچه‌برون سبب امتیازات خاص و فوق العاده در بحث تجارت و توسعه شهرستان خواهد بود.

کریمی تصریح کرد: تلاش داریم حداقل دانشکده پزشکی در حوزه آزاد و بیمارستان 800 تختخوابی را در گنبدکاووس راه‌اندازی کنیم و بتوانیم در فرصت باقیمانده دولت تدبیر و امید زمینه مورد نظر فراهم تا در سال‌های آتی گنبد در شرایط بسیار خوبی قرار گیرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار