بیانیه بسیج اساتید گلستان در محکومیت توهین به ارزش ها در تریبون آزاد دانشگاه گرگان ؛

سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان گلستان در بیانیه خود نوشت: نهادهای نظارت کننده می بایست در دادن مجوز لازم در برگزاری چنین برنامه هایی دقت نظر نموده و همچنین عوامل برگزار کننده این برنامه باید پاسخگوی عملکرد خسارت بار خود باشند.

برگزار کنندگان تریبون آزاد باید پاسخگوی عملکرد خسارت بار خود باشند

به گزارش گلستان24،بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاههای استان گلستان در محکومیت توهین به ارزش ها در جریان برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به شرح ذیل است:

در تاریخ 3/8/95 در محوطه دانشگاه علوم کشاورزی منابع طبیعی گرگان برنامه ای با عنوان تریبون آزاد توسط انجمن اسلامی آن دانشگاه انجام شده است که متاسفانه درجریان برگزاری این برنامه تعدادی افراد بصورت تک سویه، غیرواقعی و بدون استناد مباحثی را عنوان نموده اند که متاسفانه ارزشها، آرمان های انقلاب و دستاوردهای عظیم و متعالی خون هزاران شهید، بویژه شهدای عزیز مدافع حرم آل الله را هدف قرار داده اند

صرف نظر از اینکه مجریان امر به چه میزان به اهداف برگزاری تریبون آزاد برگزارشده دست پیدا نموده اند، جای بسی تاسف است که در آستانه سالروز استکبار ستیزی (13 آبان) و برگزاری اجلاسیه بزرگ 4000 شهید استان گلستان ، مواردی از این دست در دانشگاه مادر استان شنیده می شود ، با عنایت به اینکه حضرت آقا در خصوص شهدای مدافع حرم می فرمایند: امتیاز این شهدا این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی کردند ، این دشمن می آمد داخل کشور ... اگر جلویش گرفته نمی شد ما باید اینجا در کرمانشاه وهمدان و بقیه استانها با اینها می جنگیدیم .

و همچنین با عنایت به تاکیدات مکرر حضرت آقا درخصوص نقد وضرورت کرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها آنچه که مد نظر معظم له می باشد نیل به اهداف متعالی جهاد کبیر (عدم تبعیت از دشمن) و نیز ایجاد این کرسی ها باید بگونه ای برنامه ریزی شود که منتقدین منصف با رعایت تمام ضوابط و معیارهای شرعی ، اخلاقی و قانونی انتقاد خود را مطرح نموده و فرصت پاسخگویی ودفاع مستدل نیز برای افراد مقابل فراهم گردد .

معظم له در دیدار نخبگان در تاریخ6/8/88می فرمایند: آزاد اندشی یعنی آزادانه فکر کردن ، آزادانه تصمیم گرفتن ، ترجمه ی تقلیدی وبر اثر تلقین دنبال بلندگوهای تبلیغاتی غرب حرکت نکردن است.

علی ایحال باعنایت به موارد مطروحه بدوا نهادهای نظارت کننده می بایست در دادن مجوز لازم در برگزاری چنین برنامه هایی دقت نظر نموده و همچنین عوامل برگزار کننده این برنامه باید پاسخگوی  عملکرد خسارت بار خود باشند ، انشاا.. با مواضع قاطعانه ریاست انقلابی دانشگاه وتشکلهای فرهنگی آن دانشگاه شاهد بروز چنین وقایع ناگوار در هیچ مرکز علمی و دانشگاهی کشور نباشیم.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان گلستان

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار